На честь святкування 40 років своєї успішної, пристрасної та гідної участі в історичній F1 компанія Renault вирішила згадати анекдот з минулого, створивши справжній «Жовтий чайник».

Рішення компанії Renault щодо входження до абсолютно ексклюзивного світу «Формули-1» було прийнято в 1975 році і набуло сили в 1977 році з автомобілем під назвою RS01. Для керівників того часу вступ до «Формули-1» перш за все був можливістю представити інновації у двигунобудуванні. Після багатьох досліджень і глибокого обмірковування вибір Renault пав на турбокомпресорний двигун, який ще ніколи не з’являвся у «Формулі-1». Це стало волевиявленням та відображенням амбіцій компанії.

Це відбулось під час Гран-прі на трасі Сільверстоун у 1977 році, коли компанія Renault зайняла свою позицію на перегонах з першим турбореактивним двигуном в історії «Формули-1». Кілька років потому турбодвигуни використовувались іншими гоночними командами, і навіть сьогодні сучасні моделі «Формули-1» оснащені цією технологією.

Як і передбачалося - і як завжди буває, коли з’являються якісь нові або навіть революційні технології - виникли певні технічні труднощі і проблеми надійності, та деякі речі було відкинуто.  Таким чином, маючи кольори виробника - домінуючий жовтий, чорний і білий - RS01 часто з’являвся перед трибунами, випускаючи клуби білого диму, що свідчило про проблеми з двигуном.

Кен Тіррелл (Ken Tyrrell), директор однойменної команди, побачивши проїжджаючу перед його гаражем машину в диму, жартома вигукнув прізвисько «Жовтий чайник» (Yellow Teapot). Вираз підхопили члени його, а потім і інших команд на наступних гонках «Формули-1». Після того RS01 отримав прізвисько «Жовтий чайник».

Компанія Renault здобула свою першу перемогу у «Формулі-1» лише два роки потому під час гонок у Франції на трасі в Діжоні в 1979 році, з тим же RS10. Ця перемога Жан-П’єра Жабуі (Jean-Pierre Jabouille), інженера та пілота RS10, була подвигом і проявом неабиякої майстерності з точки зору швидкості перемоги.

Цей і наступні успіхи підтвердили концепцію турбодвигунів у «Формулі-1» і завоювали повагу британських команд на чолі з командою Tyrell.

Чайник стане кухонним приладдям ресторану Atelier Renault на Єлисейських полях, починаючи з вересня.

Renault: 40 років у «Формулі-1»

16 липня 1977 року компанія Renault взяла участь у своїх перших гонках Гран-прі «Формули-1» і відкрила нову главу у своїй дуже довгій історії, яка сходить до самих перших гонок, самих витоків автомобільного змагання. Компанія Renault брала участь у всіх типах випробувань, на кругових трасах, автомобільних пробігах, у гонках по пересічній місцевості, перегонах на витривалість... і перемогла скрізь: у всіх категоріях автомобільних перегонів ім’я Renault досягає вершини списку переможців у той чи інший момент. Тож це було лише питання часу, коли Renault у своєму баченні гонки зацікавиться F1, найвищою категорією автомобільного спорту.

З 1977-го пройшло сорок років: від спостерігання до повної прихильності.  Компанія Renault не тільки здобула дуже багато перемог, але і кожного разу вносила свої власні нововведення до шасі, аеродинаміки та двигунів. Сьогодні компанія Renault є невід’ємною частиною цього магічного світу гонок «Формули-1».

Винагороди

· 11 Чемпіонатів пілотів

· 12 Кубків конструкторів

·  170 перемог серед 24 водіїв

· 481 раз займання одного з перших трьох місць