Автономні транспортні засоби для громадського транспорту

Зростаючий інтерес місцевої влади та операторів мобільності до підходу Групи Renault

• Група Renault переконана в ролі, яку можуть відігравати автономні транспортні засоби для громадського транспорту в той час, коли органи влади та оператори готуються приймати структурні рішення щодо майбутнього мобільності.
• Разом зі своїм партнером WeRide1 Група Renault продовжує множити експерименти по всій Європі — як для демонстрації зрілості впроваджених автономних технологій, так і для підтвердження актуальності запропонованого рішення — автоматизованого електричного мініавтобуса.
• Чи то в центрі великих міст, у передмістях чи в обмежених середовищах — автономні мініавтобуси пропонують реальний спосіб перетворити громадську мобільність на більш доступну, ефективну та сталу.

Автономні транспортні засоби для громадського транспорту
Автономні транспортні засоби для громадського транспорту

У травні 2024 року Група Renault представила свою стратегію щодо автономних транспортних засобів2 і вперше в Європі, разом із партнером WeRide, запустила експеримент на відкритій дорозі з двома автономними мініавтобусами, які курсували під час міжнародного тенісного турніру Ролан Гаррос.

Завдяки 1 000 км пробігу та майже 700 перевезеним пасажирам, це перше випробування у реальних умовах довело зрілість технології, а також актуальність цього рішення для перевезення пасажирів.

Після цього успішного експерименту багато учасників мобільності (місцева влада, оператори транспорту, керівники приватних об’єктів тощо) виявили інтерес до впровадження цього рішення на своїх територіях. Нові експерименти вже проводяться в Європі — наприклад, у Цюриху (Швейцарія), Валансі (Франція) та Барселоні (Іспанія). Найближчим часом буде оголошено ще кілька.

Цього року Група Renault вкотре виступає партнером тенісного турніру Ролан Гаррос. Зокрема дістатися до глиняних кортів протягм усього чемпіонату можна на самокерованому шатлі від porte d'Auteuil.

Барселона, Іспанія

У центрі великого європейського міста

З 10 по 14 березня Група Renault і WeRide дали можливість широкій публіці ознайомитися з міською мобільністю майбутнього завдяки двом автономним електричним мініавтобусам на 2,2-кілометровому маршруті відкритими дорогами в центрі Барселони.

Експлуатація автономних шатлів в щільному та складному міському середовищі демонструє зрілість нових технологій для автоматизованих послуг громадського транспорту.

WeRide: Світовий експерт з технологій автономного водіння
2 Прес-реліз від 15 травня 2024

Цей експеримент також виражає бачення Групи Renault щодо майбутніх викликів громадського транспорту в
Європі: автономна мобільність як засіб зробити міста більш придатними для життя, транспорт — більш доступним, а мобільність — ефективнішою та стійкішою.

Валанс, Франція

Спрощення мобільності в передмістях

Після експерименту з 10 березня по 19 квітня, впровадження комерційного сервісу шатлів з 4 рівнем автоматизації планується з липня 2025 року.
beti (французький приватний оператор громадського транспорту), Macif (страховик транспортних засобів і партнер beti), WeRide і Група Renault впроваджують першу мережу автоматизованої мобільності з високим рівнем обслуговування у Валансі (Франція) для з’єднання залізничної станції TGV з численними підприємствами 162-гектарного бізнес-парку навколо неї.

3,3-кілометровий маршрут відкритою дорогою, яким рухаються два шатли, відповідає конкретним потребам користувачів станції TGV Валанса, а також 150 компаній і 3 000 їхніх працівників, обслуговуючи станцію, віддалену довготривалу автостоянку, та центр громадського харчування бізнес-парку.

Через цю безпрецедентну співпрацю 4 основних гравців реалізується спільне бачення: спільна автоматизована мобільність на службі всіх територій, яка дозволяє відкривати сільські та передміські райони, прискорювати екологічний перехід і полегшувати мобільність населення для кращого доступу до роботи, охорони здоров’я, освіти, відпочинку…

Аеропорт Цюриха, Швейцарія

Приватна зона з високими вимогами до безпеки

Експеримент, який проводить WeRide в аеропорту Цюриха (Швейцарія) з січня 2025 року, має на меті полегшити пересування співробітників між терміналами. Це демонструє здатність автономних технологій працювати у складних умовах і відповідати високим вимогам безпеки та надійності, характерним для аеропорту.

Міський автотранспорт Renault

Однак Група Renault ставить гнучкість у пріоритет і уважно стежить за розвитком ситуації, зокрема щодо вартості та регулювання, і зможе запропонувати рішення з вищими рівнями автономії для індивідуального транспорту, коли ринкові умови стануть сприятливими.

Щодо громадського транспорту, Група Renault вбачає актуальність у пропозиції транспортних засобів з автономією рівня L4 у короткостроковій перспективі, тобто таких, що здатні самостійно керувати в межах визначеної зони експлуатації (Operational Design Domain), під віддаленим наглядом, але без оператора на борту.
Зі зростанням кількості зон з низьким рівнем викидів міста й органи влади стикатимуться з безпрецедентними викликами у сфері громадського транспорту. Очікується, що в наступному десятилітті знадобляться кілька тисяч автономних електричних мініавтобусів.
Здатні самостійно керувати в межах визначеної зони експлуатації, автономні мініавтобуси довели свою ефективність у рамках різних експериментів, відкриваючи перспективи гнучкої, доступної, безпечної та безвуглецевої пропозиції.
Як піонер безвуглецевої мобільності, Група Renault розглядає можливість запропонувати платформу роботизованого електричного мініавтобуса до 2030 року, здатну інтегрувати рішення з автоматизації від спеціалізованих партнерів.

Про групу Renault

Група Renault знаходиться в авангарді переосмислення мобільності. Група спирається на взаємодоповнюючі сильні сторони своїх 4 брендів - Renault, Dacia, Alpine та Mobilize - щоб запропонувати своїм клієнтам стійкі та інноваційні рішення для мобільності. Присутня у 114 країнах, Група Renault продала 2,264 мільйона автомобілів у 2024 році. У ній працює майже 98 000 людей, які щодня втілюють сенс її існування, щоб мобільність робила нас ближчими один до одного.
Готова відповісти на виклики, пов'язані як з дорогами, так і з конкуренцією, Група бере участь в амбітній трансформації, спрямованій на створення цінності, в центрі якої - розробка нових технологій і послуг, а також нового модельного ряду ще більш конкурентоспроможних, збалансованих і електрифікованих транспортних засобів. Відповідно до екологічних викликів, Група Renault має на меті досягти вуглецевої нейтральності в Європі до 2040 року.