Renault Twingo E-Tech ElectricПовернення ікони і революція у своєму сегменті

Hello Twingo
twingo

Народження автомобіля, що змінює правила гри

Запущений у 1992 році, Renault Twingo радикально змінив сегмент А завдяки своїй сміливій новій концепції міського автомобіля. Веселий, яскравий і модульний, Twingo запрошував клієнтів “вигадати життя, яке пасує до нього”. На той час ринок пропонував широкий вибір міських автомобілів, і з кожним роком їх ставало дедалі більше. Сьогодні цей сегмент становить менше 5% європейського ринку.

Всупереч поширеній думці, нинішні розміри сегмента А не відображають низького попиту: водії по всій Європі як і раніше шукають компактні, доступні автомобілі, створені для міського життя або як другий автомобіль у сім’ї. Проблема полягає в обмеженій пропозиції. Зіткнувшись із труднощами поєднання конкурентоспроможності, відповідності нормативним вимогам і сучасним очікуванням клієнтів, більшість виробників просто відмовилися від цього сегмента.

“Щоб створити невеликий електромобіль за ціною нижче 20 000 євро без компромісів щодо європейського виробництва, нашого шляху декарбонізації чи цінності для клієнта, ми повернулися до “духу Twingo” — духу, що ставить у центр уваги повсякденне життя, грайливість і винахідливість у дизайні. Сьогодні нове, на 100% електричне покоління залишається вірним головним принципам Renault: розуміти справжні потреби європейських водіїв, їхні звички, очікування щодо доступності, емоційності та відповідальності. Особисто я люблю Twingo E-Tech electric за те, що він є водночас шаною до своїх витоків і стрибком у майбутнє.”

Фабріс Камболів, генеральний директор бренду Renault 

Два роки, щоб переосмислити ікону: унікальна пригода в історії Renault

З 1992 року Twingo утвердився як культовий міський автомобіль. Це був величезний успіх: понад 4,1 мільйона проданих одиниць у 25 країнах, які підкорили кілька поколінь завдяки інноваційному однооб’ємному дизайну, просторому та модульному салону та життєрадісному характеру.

Twingo E-Tech electric було створено, щоб досягти трьох основних цілей:

  • Зробити електромобільність доступною та стійкішою: з початковою ціною менше 20 000 євро (без урахування субсидій) Twingo E-Tech electric є доступним і екологічнішим рішенням для європейських родин.
  • Скоротити термін розробки автомобіля до двох років: уперше в історії Renault, це досягнення стало частиною пілотного проєкту, що надає цінний досвід для майбутніх ініціатив компанії.
  • Зберегти конкурентоспроможну виробничу базу в Європі: збирання моделі у Novo Mesto (Словенія) стало можливим завдяки оптимізованій промисловій організації та локальному ланцюгу постачання.

Доступна та стійка електромобільність

Європейський ринок електромобілів стрімко змінюється, і споживачі дедалі більше вимагають доступніших моделей. Renault відповідає на цей запит. У 2023 році інженери компанії розпочали роботу над автомобілем, початкова ціна якого становить менше ніж 20 000 євро (без державних субсидій).

Однак задовольнити цей попит означало значно більше, ніж просто знизити ціну. Щоб створити доступний і конкурентоспроможний електричний міський автомобіль, Renault довелося радикально переосмислити підхід до проєктування та виробництва. Завдяки цій організаційній трансформації, підкріпленій сміливими технічними рішеннями та експертизою компанії Ampere, вдалося розробити автомобіль, що коштує менше 20 000 євро.

Twingo E-Tech electric отримав акумулятор LFP (літій-залізо-фосфатний) — уперше для групи Renault. Ця технологія використовує поширені природні ресурси, такі як залізо та фосфат, зменшуючи залежність від критично важливих металів, як-от кобальт і нікель. Така стратегія повністю узгоджується з курсом Renault на декарбонізацію та розробку більш екологічних і відповідальних електромобілів, без компромісів щодо безпеки чи продуктивності.

Крім того, LFP-батарея Twingo E-Tech electric має архітектуру cell-to-pack, що дозволяє розміщувати більше елементів живлення на одиницю простору, одночасно зменшуючи вартість батареї. Загалом комбінація технології LFP та архітектури cell-to-pack дає змогу знизити витрати на батарею приблизно на 20%.

Ця цінова перевага доповнюється нижчими експлуатаційними витратами, досягнутими завдяки масштабній роботі над ефективністю двигуна та аеродинамікою. Це дозволило обмежити розмір і вагу батареї, забезпечивши надзвичайно низьке енергоспоживання. Завдяки цьому Twingo E-Tech electric може конкурувати безпосередньо з бензиновими автомобілями того самого класу.

Починаючи з перших ескізів, дизайнери та інженери прагнули створити автомобіль, оптимізований для міського середовища, із мінімальним екологічним слідом. Мета полягала в тому, щоб вуглецевий слід Twingo E-Tech electric був на 60% меншим, ніж у бензинового міського автомобіля подібного розміру. Цей результат є частиною всеосяжного підходу, який охоплює як виробництво, так і повний життєвий цикл автомобіля.

Скорочення термінів розробки автомобіля до двох років

Twingo E-Tech electric став першим автомобілем у межах програми “Leap 100” (“100” означає сто тижнів), мета якої — трансформувати весь цикл розробки автомобілів. Twingo E-Tech electric було розроблено швидше, ніж будь-яку іншу модель в історії Renault. Автомобіль спроєктовано та створено всього за сто тижнів — удвічі швидше, ніж попередні електричні моделі, — при цьому з дотриманням найновіших стандартів якості Групи. Twingo E-Tech electric демонструє здатність Renault йти в ногу з динамічними змінами ринку.

Щоб досягти цієї мети, Renault створила унікальну організацію, яка поєднала європейську експертизу та інноваційний підхід Китаю. Вона базується на трьох основних стовпах — Ampere, ACDC та заводі з виробництва у Ново-Место — і прокладає шлях до нового покоління автомобілів, розроблених за швидшим, простішим і ефективнішим процесом.

Ampere, дочірня компанія Групи Renault, що спеціалізується на інтелектуальних електромобілях, керувала проєктом, який проходив три ключові етапи у Франції, Китаї та Словенії.

Технічний центр ACDC у Китаї — каталізатор розвитку для Групи Renault

Створений у Шанхаї у 2024 році, ACDC є науково-дослідним і дослідно-конструкторським центром (R&D), розташованим у самому серці китайської інноваційної екосистеми, відомої швидкими темпами розробки, конкурентоспроможними витратами та високим рівнем технологічної експертизи.
ACDC об’єднує інженерні функції для прискорення процесів розробки, а також функції закупівель для підвищення конкурентних переваг. Центр також здійснює технологічний моніторинг з метою виявлення перспективних технологій майбутнього.

Команда налічує близько 150 співробітників у Шанхаї, а також кількох інженерів-резидентів у Technocentre. У проєкті Twingo брали участь приблизно 100 інженерів ACDC, відповідальних за інтеграцію систем і управління проєктом.

Hello Twingo

Підтримання конкурентоспроможної виробничої бази в Європі

Twingo E-Tech electric виготовлятиметься у Ново-Место (Словенія) — на історичному заводі Renault, який займає площу 66 гектарів і відомий своєю виробничою досконалістю. Підприємство вже випустило понад п’ять мільйонів автомобілів, переважно знакові моделі сегментів A та B (Renault 4, Renault 5, Clio, Twingo 2 і 3).
У 2016 році завод розпочав виробництво свого першого електромобіля — Smart ForFour EV для Daimler, а з 2020 року випускає Twingo 3 Electric, який постачається виключно на європейський ринок.

Напередодні запуску Twingo E-Tech electric на конвеєр, ACDC тісно співпрацював із заводом у Ново-Место. Група здійснила значні інвестиції у цей виробничий майданчик, маючи на меті перетворити його на зразок сталого розвитку та промислового інтелекту для європейських клієнтів.

Основні напрями цієї трансформації включають:

  • Модернізацію систем у всьому виробничому ланцюгу, зокрема нові лінії для лиття під тиском і фарбування бамперів, а також для збирання сидінь і передньої поперечини.
  • Підвищення кваліфікації співробітників шляхом інтенсивних програм навчання та перепідготовки у галузях цифрових технологій і технологій електромобілів.
  • Екологічну та цифрову трансформацію заводу, із впровадженням таких рішень, як Plant Connect (промисловий метавсесвіт) та сонячна електростанція, що підкреслюють прихильність Групи до більш відповідального та підключеного виробництва.

Цей проєкт повністю узгоджується зі стратегією Renault, спрямованою на поєднання промислової ефективності, технологічних інновацій і екологічної відповідальності.
На іншому кінці виробничого ланцюга 75% клієнтів Twingo E-Tech electric проживають менш ніж за 1 000 кілометрів від заводу, що також знижує логістичні витрати та вуглецевий слід автомобіля.

Спрощення: чітка стратегія

Останній досвід показав, що надмірно складна модельна лінійка уповільнює виробництво, не приносячи клієнтам відчутних переваг.
Twingo E-Tech electric запроваджує інший підхід, який насамперед орієнтований на ефективність. Наприклад, на старті модель пропонуватиметься лише у чотирьох кольорах кузова (раніше було близько десяти). Обладнання було оптимізовано, а технічні системи — спрощені.

Ще один конкретний приклад демонструє цей підхід: якщо раніше деякі моделі мали одинадцять різних систем кондиціонування повітря, то Twingo E-Tech electric застосував спрощене рішення вже на етапі проєктування. Ця стратегія зменшує промислову складність, водночас зберігаючи комерційну привабливість.

Корисні технології для більшого комфорту

Усі версії Twingo E-Tech electric оснащені підключеною мультимедійною системою, сумісною з Android Auto та Apple CarPlay — як у дротовому, так і у бездротовому режимі

Комплектації та оснащення

Renault Twingo E-Tech electric представлений у спрощеній лінійці з двома рівнями оснащення — Evolution та Techno, причому навіть базова версія вирізняється щедрим набором обладнання.

Evolution

16-дюймові декоративні ковпаки коліс, 7-дюймова цифрова панель приладів, 10-дюймовий центральний екран із функцією дублювання смартфона та підключеною мультимедійною системою, круїз-контроль, система автоматичного екстреного гальмування, система утримання в смузі руху, вдосконалена система моніторингу стану водія, електронне стоянкове гальмо, індивідуально зсувні задні сидіння, регулювання висоти сидіння водія, механічна система кондиціювання, задні паркувальні датчики, зарядний кабель mode 3

Techno

Двоколірні 16-дюймові ковпаки коліс, мультимедійна система OpenR Link з інтегрованими сервісами Google (Google Maps, Google Assistant, Google Play), віртуальний асистент Reno, адаптивний круїз-контроль із функцією Stop & Go, автоматична система кондиціювання, режим керування One Pedal, тоновані задні бокові вікна, електропривід складання зовнішніх дзеркал, складане переднє пасажирське сидіння, безключовий доступ (hands-free card), цифрова камера заднього огляду, автоматичне перемикання дальнього світла, автоматичні склоочисники, аудіосистема з 6 динаміками

Для всіх версій доступний опціональний пакет “Advanced Charge”, який включає 11 кВт двонаправлений AC-зарядний пристрій та 50 кВт DC швидку зарядку.

Технічні характеристики

Габарити та маса

  • Довжина: 3 789 мм
  • Ширина: 1 720 мм
  • Висота: 1 491 мм
  • Колісна база: 2 493 мм
  • Передній звис: 743 мм
  • Задній звис: 553 мм
  • Дорожній просвіт: 143 мм (без навантаження) / 118 мм (під навантаженням)
  • Об’єм багажника: до 305 дм³ VDA (360 л)
  • Об’єм багажника зі складеними задніми сидіннями: понад 1 000 літрів
  • Простір для колін пасажирів: до 160 мм
  • Висота завантаження: 745 мм
  • Маса: від 1 200 кг

Електродвигун і батарея

  • Потужність: 60 кВт (82 к.с.)
  • Крутний момент: 175 Н·м
  • Тип батареї: LFP (літій-залізо-фосфатна)
  • Ємність: 27,5 кВт·год (корисна)
  • Запас ходу: до 263 км
  • Заряджання: AC 6,6 кВт (опційно AC 11 кВт та DC 50 кВт)

Динамічні характеристики

  • Максимальна швидкість: 130 км/год
  • Розгін 0–50 км/год: 3,85 с
  • Розгін 0–100 км/год: 12,1 с

Renault — історичний бренд мобільності та піонер у сфері електромобілів у Європі, який завжди розробляє інноваційні транспортні рішення.
Зі стратегічним планом «Renaulution» компанія Renault розпочала амбітну трансформацію, спрямовану на створення цінності, розвиток більш конкурентоспроможного, збалансованого та електрифікованого модельного ряду.
Її мета — уособлювати сучасність і новаторство у сфері технологій, енергетики та сервісів