Запущений у 1992 році, Renault Twingo радикально змінив сегмент А завдяки своїй сміливій новій концепції міського автомобіля. Веселий, яскравий і модульний, Twingo запрошував клієнтів “вигадати життя, яке пасує до нього”. На той час ринок пропонував широкий вибір міських автомобілів, і з кожним роком їх ставало дедалі більше. Сьогодні цей сегмент становить менше 5% європейського ринку.
Всупереч поширеній думці, нинішні розміри сегмента А не відображають низького попиту: водії по всій Європі як і раніше шукають компактні, доступні автомобілі, створені для міського життя або як другий автомобіль у сім’ї. Проблема полягає в обмеженій пропозиції. Зіткнувшись із труднощами поєднання конкурентоспроможності, відповідності нормативним вимогам і сучасним очікуванням клієнтів, більшість виробників просто відмовилися від цього сегмента.
“Щоб створити невеликий електромобіль за ціною нижче 20 000 євро без компромісів щодо європейського виробництва, нашого шляху декарбонізації чи цінності для клієнта, ми повернулися до “духу Twingo” — духу, що ставить у центр уваги повсякденне життя, грайливість і винахідливість у дизайні. Сьогодні нове, на 100% електричне покоління залишається вірним головним принципам Renault: розуміти справжні потреби європейських водіїв, їхні звички, очікування щодо доступності, емоційності та відповідальності. Особисто я люблю Twingo E-Tech electric за те, що він є водночас шаною до своїх витоків і стрибком у майбутнє.”
Фабріс Камболів, генеральний директор бренду Renault
Два роки, щоб переосмислити ікону: унікальна пригода в історії Renault
З 1992 року Twingo утвердився як культовий міський автомобіль. Це був величезний успіх: понад 4,1 мільйона проданих одиниць у 25 країнах, які підкорили кілька поколінь завдяки інноваційному однооб’ємному дизайну, просторому та модульному салону та життєрадісному характеру.
Twingo E-Tech electric було створено, щоб досягти трьох основних цілей:
Доступна та стійка електромобільність
Європейський ринок електромобілів стрімко змінюється, і споживачі дедалі більше вимагають доступніших моделей. Renault відповідає на цей запит. У 2023 році інженери компанії розпочали роботу над автомобілем, початкова ціна якого становить менше ніж 20 000 євро (без державних субсидій).
Однак задовольнити цей попит означало значно більше, ніж просто знизити ціну. Щоб створити доступний і конкурентоспроможний електричний міський автомобіль, Renault довелося радикально переосмислити підхід до проєктування та виробництва. Завдяки цій організаційній трансформації, підкріпленій сміливими технічними рішеннями та експертизою компанії Ampere, вдалося розробити автомобіль, що коштує менше 20 000 євро.
Twingo E-Tech electric отримав акумулятор LFP (літій-залізо-фосфатний) — уперше для групи Renault. Ця технологія використовує поширені природні ресурси, такі як залізо та фосфат, зменшуючи залежність від критично важливих металів, як-от кобальт і нікель. Така стратегія повністю узгоджується з курсом Renault на декарбонізацію та розробку більш екологічних і відповідальних електромобілів, без компромісів щодо безпеки чи продуктивності.
Крім того, LFP-батарея Twingo E-Tech electric має архітектуру cell-to-pack, що дозволяє розміщувати більше елементів живлення на одиницю простору, одночасно зменшуючи вартість батареї. Загалом комбінація технології LFP та архітектури cell-to-pack дає змогу знизити витрати на батарею приблизно на 20%.
Ця цінова перевага доповнюється нижчими експлуатаційними витратами, досягнутими завдяки масштабній роботі над ефективністю двигуна та аеродинамікою. Це дозволило обмежити розмір і вагу батареї, забезпечивши надзвичайно низьке енергоспоживання. Завдяки цьому Twingo E-Tech electric може конкурувати безпосередньо з бензиновими автомобілями того самого класу.
Починаючи з перших ескізів, дизайнери та інженери прагнули створити автомобіль, оптимізований для міського середовища, із мінімальним екологічним слідом. Мета полягала в тому, щоб вуглецевий слід Twingo E-Tech electric був на 60% меншим, ніж у бензинового міського автомобіля подібного розміру. Цей результат є частиною всеосяжного підходу, який охоплює як виробництво, так і повний життєвий цикл автомобіля.
Скорочення термінів розробки автомобіля до двох років
Twingo E-Tech electric став першим автомобілем у межах програми “Leap 100” (“100” означає сто тижнів), мета якої — трансформувати весь цикл розробки автомобілів. Twingo E-Tech electric було розроблено швидше, ніж будь-яку іншу модель в історії Renault. Автомобіль спроєктовано та створено всього за сто тижнів — удвічі швидше, ніж попередні електричні моделі, — при цьому з дотриманням найновіших стандартів якості Групи. Twingo E-Tech electric демонструє здатність Renault йти в ногу з динамічними змінами ринку.
Щоб досягти цієї мети, Renault створила унікальну організацію, яка поєднала європейську експертизу та інноваційний підхід Китаю. Вона базується на трьох основних стовпах — Ampere, ACDC та заводі з виробництва у Ново-Место — і прокладає шлях до нового покоління автомобілів, розроблених за швидшим, простішим і ефективнішим процесом.
Ampere, дочірня компанія Групи Renault, що спеціалізується на інтелектуальних електромобілях, керувала проєктом, який проходив три ключові етапи у Франції, Китаї та Словенії.
Створений у Шанхаї у 2024 році, ACDC є науково-дослідним і дослідно-конструкторським центром (R&D), розташованим у самому серці китайської інноваційної екосистеми, відомої швидкими темпами розробки, конкурентоспроможними витратами та високим рівнем технологічної експертизи.
ACDC об’єднує інженерні функції для прискорення процесів розробки, а також функції закупівель для підвищення конкурентних переваг. Центр також здійснює технологічний моніторинг з метою виявлення перспективних технологій майбутнього.
Команда налічує близько 150 співробітників у Шанхаї, а також кількох інженерів-резидентів у Technocentre. У проєкті Twingo брали участь приблизно 100 інженерів ACDC, відповідальних за інтеграцію систем і управління проєктом.
Підтримання конкурентоспроможної виробничої бази в Європі
Twingo E-Tech electric виготовлятиметься у Ново-Место (Словенія) — на історичному заводі Renault, який займає площу 66 гектарів і відомий своєю виробничою досконалістю. Підприємство вже випустило понад п’ять мільйонів автомобілів, переважно знакові моделі сегментів A та B (Renault 4, Renault 5, Clio, Twingo 2 і 3).
У 2016 році завод розпочав виробництво свого першого електромобіля — Smart ForFour EV для Daimler, а з 2020 року випускає Twingo 3 Electric, який постачається виключно на європейський ринок.
Напередодні запуску Twingo E-Tech electric на конвеєр, ACDC тісно співпрацював із заводом у Ново-Место. Група здійснила значні інвестиції у цей виробничий майданчик, маючи на меті перетворити його на зразок сталого розвитку та промислового інтелекту для європейських клієнтів.
Основні напрями цієї трансформації включають:
Цей проєкт повністю узгоджується зі стратегією Renault, спрямованою на поєднання промислової ефективності, технологічних інновацій і екологічної відповідальності.
На іншому кінці виробничого ланцюга 75% клієнтів Twingo E-Tech electric проживають менш ніж за 1 000 кілометрів від заводу, що також знижує логістичні витрати та вуглецевий слід автомобіля.
Спрощення: чітка стратегія
Останній досвід показав, що надмірно складна модельна лінійка уповільнює виробництво, не приносячи клієнтам відчутних переваг.
Twingo E-Tech electric запроваджує інший підхід, який насамперед орієнтований на ефективність. Наприклад, на старті модель пропонуватиметься лише у чотирьох кольорах кузова (раніше було близько десяти). Обладнання було оптимізовано, а технічні системи — спрощені.
Ще один конкретний приклад демонструє цей підхід: якщо раніше деякі моделі мали одинадцять різних систем кондиціонування повітря, то Twingo E-Tech electric застосував спрощене рішення вже на етапі проєктування. Ця стратегія зменшує промислову складність, водночас зберігаючи комерційну привабливість.
Усі версії Twingo E-Tech electric оснащені підключеною мультимедійною системою, сумісною з Android Auto та Apple CarPlay — як у дротовому, так і у бездротовому режимі
Сьогодні OpenR Link з Google built-in є основним елементом мультимедійних систем Renault. Вперше вона з’явилася в моделях сегмента C — Mégane E-Tech electric та Austral, потім у сегменті D — Rafale і Espace, а згодом — у B-сегменті на моделях Clio, Captur, Renault 5 і Renault 4 E-Tech electric. Тепер ця система дебютує у сегменті A без жодних компромісів у функціоналі, пропонуючи той самий рівень плавності, інтуїтивності та швидкодії.
Інтерфейс працює як планшет — сенсорно або за допомогою голосових команд через вбудований голосовий асистент.
Користувач отримує доступ до широкого спектра сервісів Google, включно з Google Maps, Google Assistant та понад 100 додатками з Google Play (залежно від країни).
Усі версії мають два порти USB-C для підключення та заряджання смартфонів і мультимедійних пристроїв.
Каталог застосунків Twingo E-Tech electric — один із найщедріших у своєму сегменті, налічує понад 100 програм, серед яких:
Для користування цими застосунками клієнти отримують 2 ГБ мобільних даних на місяць протягом трьох років (або до завершення контракту з Mobilize Financial Services, крім стандартних кредитів).
Цього обсягу вистачає на до 40 годин аудіо або 3 години відео у стандартній якості на місяць. За потреби можна придбати більший пакет.
Це рішення підвищує безпеку, адже водій може користуватися контентом без необхідності тримати смартфон у руках.
Twingo E-Tech electric пропонує 24 системи допомоги водієві (ADAS) — багато з яких запозичені з автомобілів вищих сегментів. Вони зосереджені на безпеці під час міського руху та паркування й доступні у складі опціонального пакета “Parking & Safety”.
12 передніх, бокових і задніх датчиків працюють разом із системою автоматичного паркування (вперше у сегменті), а функція пошуку місця для паркування доступна через OpenR Link.
Після зупинки система Occupant Safe Exit Alert попереджає пасажирів про наближення транспортних засобів при виході.
Під час виїзду з парковки Rear Cross Traffic Alert допомагає уникнути зіткнення з автомобілем, мотоциклом чи велосипедом, а система Rear Automatic Emergency Braking автоматично зупиняє авто у разі небезпеки.
Також доступні:
розпізнавання дорожніх знаків,
утримання в смузі,
контроль «сліпих зон»,
адаптивний круїз-контроль.
Кнопка My Safety Switch, розташована ліворуч від керма, дозволяє активувати або вимкнути одразу до п’яти обраних систем ADAS, що налаштовуються через мультимедійну систему.
Запущена у 2023 році, програма Human First спрямована на реальне зменшення кількості ДТП, зокрема через перевищення швидкості (30%) та втому (20%).
Twingo E-Tech electric оснащений запатентованими технологіями Fireman Access (швидке гасіння батареї у разі пожежі) і QRescue (QR-код для допомоги рятувальникам).
Модель вже відповідає вимогам майбутнього стандарту GSR2.3, має камеру моніторингу водія, шість подушок безпеки, посилену структуру кузова та адаптивні передні подушки, що знижують ризик травм.
Дві інноваційні системи — Safety Score і Safety Coach (переможець премії Road Safety Innovation Award 2024) — аналізують стиль керування (швидкість, утримання смуги, дистанцію, увагу водія). Після кожної поїздки водій отримує оцінку від 0 до 100, а Safety Coach дає персоналізовані поради щодо підвищення безпеки. Крім того, віджет Safety Monitor пропонує короткі підказки під час руху.
Аудіосистема Arkamys Auditorium із шістьма динаміками забезпечує чистий, збалансований звук для всіх пасажирів (версія techno).
Разом із легендарним музикантом Жан-Мішелем Жарром створено чотири звукові середовища: Natural, Live, Club та Podcast — для ідеального звучання у будь-яких умовах.
Renault Twingo E-Tech electric представлений у спрощеній лінійці з двома рівнями оснащення — Evolution та Techno, причому навіть базова версія вирізняється щедрим набором обладнання.
Evolution
16-дюймові декоративні ковпаки коліс, 7-дюймова цифрова панель приладів, 10-дюймовий центральний екран із функцією дублювання смартфона та підключеною мультимедійною системою, круїз-контроль, система автоматичного екстреного гальмування, система утримання в смузі руху, вдосконалена система моніторингу стану водія, електронне стоянкове гальмо, індивідуально зсувні задні сидіння, регулювання висоти сидіння водія, механічна система кондиціювання, задні паркувальні датчики, зарядний кабель mode 3
Techno
Двоколірні 16-дюймові ковпаки коліс, мультимедійна система OpenR Link з інтегрованими сервісами Google (Google Maps, Google Assistant, Google Play), віртуальний асистент Reno, адаптивний круїз-контроль із функцією Stop & Go, автоматична система кондиціювання, режим керування One Pedal, тоновані задні бокові вікна, електропривід складання зовнішніх дзеркал, складане переднє пасажирське сидіння, безключовий доступ (hands-free card), цифрова камера заднього огляду, автоматичне перемикання дальнього світла, автоматичні склоочисники, аудіосистема з 6 динаміками
Для всіх версій доступний опціональний пакет “Advanced Charge”, який включає 11 кВт двонаправлений AC-зарядний пристрій та 50 кВт DC швидку зарядку.
Габарити та маса
Електродвигун і батарея
Динамічні характеристики
Renault — історичний бренд мобільності та піонер у сфері електромобілів у Європі, який завжди розробляє інноваційні транспортні рішення.
Зі стратегічним планом «Renaulution» компанія Renault розпочала амбітну трансформацію, спрямовану на створення цінності, розвиток більш конкурентоспроможного, збалансованого та електрифікованого модельного ряду.
Її мета — уособлювати сучасність і новаторство у сфері технологій, енергетики та сервісів