Фабріс Камболів, CEO бенду Renault
Я переконаний, що сила бренду перш за все у його коренях. Наша індустріальна та культурна спадщина базується на 125-річній історії, і досі лишається надзвичайно актуальною. Вона надихає наших працівників щодня у пошуках нових рішень для мобільності майбутнього. А ще вона належить кожному, адже Renault — частина універсальної масової культури. Саме тому ми прагнемо зробити нашу спадщину доступною для всіх — через динамічний, відкритий простір.
Зануртесь в історію Renault
Renault оголошує про створення унікального центру спадщини, покликаного зробити її промислову та культурну історію доступною для якомога ширшого загалу. З 2027 року відвідувачі зможуть зануритися в історію Групи. Цей проект – можливість відкрити заново для себе знакові моделі, кожна з яких має свою історію не лише технічних досягнень, а й соціальних зміни. Автомобілі — це свідки повсякденного життя, міського розвитку, мистецтва і культури.
Для відвідувачів нове місце буде пробуджувати особисті спогади, пов'язані з конкретними автомобілями марки або рекламними роликами, які ознаменували їхній час, а також дасть можливість помилуватися винятковими творами мистецтва з Фонду Renault. Це майбутнє місце буде передавати історію Renault, втілюючи її в життя через досвід, взаємодію, спеціальні заходи та технології. Наприклад, він розповість історію бренду через захоплюючу одіссею, засновану на віртуальній реальності. Відвідувачі відчують пригоди Renault, бренду, історія якого тісно пов'язана з історією Франції. Унікальний імерсивний досвід.
Флен — очевидний вибір
Новий простір розташується на майданчику у Флені, за 40 км від Парижа. Завод відкрився у 1952 році й випустив понад 18 мільйонів автомобілів. Він є свідком унікальної промислової пригоди, де пам'ять про мільйони транспортних засобів відповідає амбіціям більш сталого типу мобільності. Тут виготовляли Dauphine у 50х, Renault 5 -у 70х та 80х, Renault 4, чотири покоління Clio та ZOE. У 2021 році майданчик було трансформовано у Refactory — центр циркулярної економіки в автомобільній галузі.
Архіви та об'єкти, що свідчать про 125 років автомобільної історії
Спадщина Renault не обмежується лише автомобілями. Компанія також володіє великою кількістю об'єктів, що розповідають історію бренду з 1898 року. Маючи понад 2400 погонних метрів архіву, Renault володіє вражаючою колекцією документів і предметів, що простежують історію компанії. Серед тисяч документів і предметів колекції - плакати, дизайнерські креслення, мініатюри та іграшки, педальні автомобілі, кубки та медалі, а також книги, що складають бібліографію Renault. Нове приміщення дозволить громадськості відкрити для себе все багатство цих архівів. Їх роль неоціненна для розуміння історії бренду та його творінь.
Сотні історичних автомобілів в центрі уваги
Проект також надасть широкій громадськості доступ до автомобільної скарбниці, що складається з декількох сотень автомобілів в ідеальному стані. Дбайливо збережені та відреставровані, ці автомобілі охоплюють історію Renault від першого автомобіля, побудованого Луї Рено в 1898 році, Type A, до довоєнних моделей, болідів Формули 1, культових автомобілів Alpine та концептуальних концепт-карів.
Примітно, що більше половини автомобілів все ще на ходу, що свідчить про їх ретельне збереження. Протягом багатьох років шість кваліфікованих техніків реставрують та обслуговують усі автомобілі з Колекції Renault, гарантуючи, що кожна модель може виїхати на дорогу, щоб розповісти власну унікальну історію. Спираючись на цей визнаний досвід, у новому приміщенні також буде розміщена майстерня з реставрації як силових агрегатів, так і кузовів.
Різноманітність колекції свідчить про багату спадщину Renault. Ряд знакових - іноді рідкісних - об'єктів розповідають історію розвитку автомобільних технологій та дизайну протягом багатьох років. Інші об'єкти, популярні успіхи минулого, повернуть особисті спогади та емоції. Хто з нас не має візуальних або чуттєвих спогадів, пов'язаних з поїздкою за місто на R4 або відпусткою на R16?
Ця жива колекція буде продовжувати зростати з часом, хоча деякі зміни будуть внесені, в першу чергу, за рахунок продажу дублікатів моделей. З цією метою 6 та 7 грудня Artcurial організовує аукціон.
Унікальна колекція творів мистецтва
Renault також володіє кількома сотнями творів мистецтва, які також будуть представлені на виставці. Починаючи з 1930-х років, Renault є піонером у підтримці сучасного дизайну. Ця унікальна мистецька колекція була створена для того, щоб побудувати мости між мистецтвом та промисловістю. Підкреслюючи і надалі цю мету, Група оголосила про створення в червні 2024 року Фонду мистецтва та культури Renault. Роль фонду полягає у збереженні та захисті існуючої колекції, а також у прагненні поповнити її роботами сучасних митців, підтверджуючи таким чином роль бренду як мецената та культурного гравця. Метою фонду є захист спадщини бренду та підтримка молодих художників, з особливим акцентом на вуличне мистецтво, яке тісно пов'язане зі світом продукції Renault.
Фонд Мистецтва та Культури Renault: міст між автомобільною промисловістю та художньою творчістю
Історична колекція Фонду налічує кілька сотень знакових творів, серед яких фотографії Роберта Дуасно, який підтримував тісні зв'язки з Renault протягом усієї своєї кар'єри, робота Армана 1967 року на основі Renault 4, серії Ерро, присвячені Renault 5, роботи Віктора Вазарелі та роботи Жана Дюбюффе, натхненні напрямком Ар Брют.
Ця колекція відображає підтримку, яку Renault надавав низці мистецьких течій у минулому, включно з напрямками:
• Гуманістична фотографія, зокрема Роберта Дуасно, штатного співробітника компанії між 1934 та 1939 роками,
• Новий реалізм, заснований у 1960 році, рух, послідовниками якого були Арман і Жан Тінгелі, скульптори, які використовували у своїх роботах повсякденні матеріали,
• Наративна фігурація (Narrative Figuration), представлена переважно Ерро, чиї роботи поєднують образи з поп-культури та історії мистецтва,
• Оп-арт, відгалуження геометричної абстракції, що створює ілюзію вібрації або руху, представлене, в першу чергу, Віктором Вазарелі, який у 1972 році змінив логотип Renault.
• Жан Дюбюффе, художник, скульптор і винахідник Ар брют (Art Brut) - спонтанної та винахідливої творчості художників-самоучок та аутсайдерів.
Сьогодні Фонд також підтримує сучасне урбаністичне мистецтво, зокрема такі роботи, як Bourgeon and Accrescent Дена Ролінгса (Dan Rawlings), виготовлені з історичного Renault 5 та нового Renault 5 E-Tech electric, та Heritage Сезара Мальфі (César Malfi), створену на заводі Refactory у Флені у 2024 році з використанням бічної панелі від електромобіля Scenic E-Tech electric.
Мистецька резиденція The Art Factory у Флені
Нещодавно у Флені відкрилася мистецька резиденція The Art Factory, яка розмістилася у колишніх лакофарбових цехах. Сьогодні цей простір площею 3200 м² присвячений створенню та демонстрації урбаністичного мистецтва, пропонуючи художникам можливість працювати в середовищі, що відтворює атмосферу вулиці. Вони мають доступ до індустріальних елементів, які досі присутні на території, і які вони можуть використовувати, перенаправляти або переробляти у своїх роботах.
Відбір художників для майбутніх резиденцій базуватиметься на критеріях, розроблених у співпраці з кураторами виставки Жаном Фошером та Гаелем Лефевром. Протягом близько трьох років буде організовано кілька резиденцій щороку. Якорем цього надзвичайного творчого простору є робота Жерара Злотикамена, створена з автобуса Renault 1937 року, під назвою «Ready-made 1935-2025, 7 тонн 5». Серед запрошених художників - Жан Фоше, який вже є резидентом, для створення роботи на Арт-заводі.
Резиденції забезпечать короткострокове занурення в робоче середовище, що дозволить художникам виразити свою творчість в унікальному індустріальному оточенні. Деякі зі створених робіт стануть частиною виставок та колекцій у новому просторі, присвяченому спадщині та інноваціям Renault.
Про Renault
Renault, історичний бренд мобільності та піонер електромобілів у Європі, завжди розробляв інноваційні транспортні засоби. Зі стратегічним планом «Renaulution» Renault розпочав амбітну трансформацію, спрямовану на створення вартості, рухаючись до більш конкурентоспроможного, збалансованого та електрифікованого модельного ряду. Його мета - втілити сучасність та інновації в технологіях, енергетиці та послугах мобільності в автомобільній промисловості та за її межами.