Результати першого півріччя 2022 року

Група Renault оновлює свій фінансовий прогноз 2022 і прискорює трансформацію

  • Результати першого півріччя 2022 року, новий крок у зміні роботи Групи:
    • Значне зростання рентабельності: 4.7% операційна маржа
    • Потужне генерування вільного грошового потоку:  €956 мільярдів
    • Зміцнення фінансової структури: чистий борг зменшився до €1.2 мільярдів на -€426 мільйонів
  • Прискорення стратегії, що зосереджена на цінності і успіху нових транспортних засобів
  • Оновлення фінансового прогнозу на 2022 фінансовий рік
  • День інвестора восени, де буде представлений 2-ий крок стратегії Renaulution і повідомлена нова інформація щодо середньострокових фінансових перспектив Групи

"Група Renault рішуче проводить глибинну трансформацію і реалізує зміну своєї діяльності. Дані результати першого півріччя є яскравим тому доказом: попри усі перешкоди, що пов’язані із зупинкою діяльності у Росії, кризою напівпровідників та інфляцією витрат, Група продовжує покращувати свої операційні показники і починає отримувати зиск від успіху нових авто.

Відшкодувавши з лишком збитки від зупинки діяльності у Росії і продовжуючи свою стрімку трансформацію, Група Renault оновлює свій річний фінансовий прогноз 2022. Восени на Дні інвестора будуть представлені нові середньострокові фінансові перспективи і прискорене введення в дію стратегії Renaulution. Усі наші зусилля скеровані на перетворення Групи Renault на конкурентного, технологічного і серйозного гравця."  сказав Лука де Мео, генеральний директор Renault Group

Результати першої половини 2022 року

  • Виторг Групи у €21.1 мільярд лишається стабільним у порівнянні з першим півріччям 2021 року, попри 11.9% спад світових продажів Групи за звітний період в умовах досі хиткого ринку
  • Операційна маржа Групи становить €988 мільйонів (4.7% від виторгу): зростання на €556 мільйонів і +2.6 пункти у порівнянні з першим півріччям 2021 року
  • У автомобільному секторі операційна маржа становить €420 мільйонів (2.1% від автомобільного виторгу): +€565 мільйонів (+2.8 пункти) попри спад у 136,000 транспортних засобів у порівнянні з першим півріччям 2021 року
  • Чистий прибуток від безперервної операційної діяльності становить €657 мільйонів, зростання на  €458 мільйонів у порівнянні з першим півріччям 2021 року
  • Чистий прибуток від завершеної діяльності становить -€2.3 мільярди завдяки безготівковому коригуванню, пов’язаному із ліквідацією промислової діяльності у Росії, що була оголошена 16 травня 2022 року
  • У автомобільному секторі операційний вільний грошовий потік становить +€956 мільйонів (включаючи дивіденд у €800 мільйонів від Mobilize Financial Services) зростання на €1,470 мільйонів у порівнянні з першим півріччям 2021 року

У автомобільному секторі чистий борг зменшився до €1.2 мільярдів у порівнянні з 31 грудня 2021 року, з якого €522 мільйони пов’язані з продажом активів у Росії: -€426 мільйонів

Успіх нових авто і прискорення стратегії, спрямованої на цінність

  • Реєстр замовлень різних моделей Групи по Європі за 4.1 місяці продажів, зокрема, завдяки успіху нових авто:
    • По Renault Arkana зафіксовано більш ніж 100,000 замовлень від моменту запуску авто, 60% з яких припадає на версію E-TECH і 60% на канал роздрібної торгівлі
    • Renault Megane E-TECH Electric переживає багатообіцяючий старт і налічує вже понад 25,000 замовлень, 75% з яких припадає на топові версії і 80% на авто з найпотужнішими двигунами. Перші машини прибули у французькі дилерські центри у середині травня; старт продажів у європейських країнах тривають і продовжаться до вересня
    • Dacia Sandero залишається найбільш продаваним автомобілем серед роздрібних клієнтів у Європі
    • При більш як 30,000 замовлень зафіксованих у першому півріччі 2022 року, Dacia Spring 100% electric є електромобілем, що посідає перше місце за продажом у Франції серед роздрібних клієнтів
    • Dacia Jogger обіцяє стати новим успіхом з більш як 50,000 замовлень за шість місяців і у міксі більш як 60% серед топових версій у Європі
    • Замовлення на Alpine зросли вдвічі у порівнянні з першим півріччям 2021 року завдяки своїй новій версії A110
  • Продакт мікс ефект у +3.3 пункти у виторзі автомобільного сектора у порівнянні з першим півріччям 2021 року завдяки запуску нових моделей (Arkana, Jogger і Megane E-TECH Electric)
  • Показники продажів авто з технологією E-TECH[1] продовжують зростати і становлять 36% реєстрацій легкових авто бренду Renault у Європі (проти 26% у першому півріччі 2021 року)
  • Прискорення цінового ефекту, що досяг +7.4 пунктів виторгу автомобільного сектору проти першого півріччя 2021 року. Цей ефект буде продовжений у другому півріччі завдяки комерційній політиці Renaulution
  • Зростання впливу ціни сировинних матеріалів та інфляція витрат з лишком компенсуються перевагами нової комерційної політики вкупі з продуктивністю Групи
 

[1] Лінійка E-TECH складається з електричних та гібридних авто

Оновлений фінансовий прогноз на фінансовий 2022 рік

Група Renault оновлює свій фінансовий прогноз на фінансовий 2022 рік наступними показниками:
  • операційна маржа Групи вища за 5% проти близько 3% раніше
  • у автомобільному секторі операційний вільний грошовий потік більший за €1.5 мільярди

проти позитивного раніше

Група підтверджує вплив кризи напівпровідників, оцінений на рівні 300,000 транспортних засобів у 2022 році.

  • Під час проведення Дня інвестора восени, Група представить оновлення свого середньострокового фінансового прогнозу Renaulution і стратегії позиціювання себе як конкурентного, технологічного і серйозного гравця

 

 

Булонь-Біянкур, 29 липня 2022 року –

 

16 травня 2022 року рада директорів Групи Renault одностайно схвалили підписання договорів з продажу 100% акцій Renault Group у компанії Renault Russia місту Москва, а свої 67.69% акцій компанії AVTOVAZ НАМІ (Центральний науково-дослідний автомобільний і автомоторний інститут). До того ж, договором передбачений кол-опціон для Групи Renault з викупу своїх акцій компанії AVTOVAZ, що можна здійснити у певні періоди протягом наступних 6 років.

У результаті цих домовленостей:

  • Російська діяльність була вилучена із фінансової звітності Групи Renault за період першого півріччя 2022 року і опрацьовувалася як перервана операційна діяльність згідно з МСФЗ 5 зі зворотною дією від першого січня 2022 року.
  • Таким чином, грошові агрегати від безперервної операційної діяльності першого півріччя 2022 року вже не включають російську промислову діяльність, а 2021 рік був скоригований відповідно до нової сфери діяльності.
  • Результат перерваної операційної діяльності відображає збитки у -€2.3 мільярди у першому півріччі 2022 року, в основному через знецінення майна, заводу і обладнання, нематеріальних активів і репутації AVTOVAZ і Renault Russia, а також знецінення специфічних активів, що належать іншим юридичним особам Групи і результат відчуження російських підприємств.
  • Чистий борг у автомобільному секторі зменшився на €0.5 мільярди з -€1.6 мільярда до -€1.1 мільярда на 31 грудня 2021 року.

 

Виторг Групи сягнув €21,121 мільйони, збільшившись на 0.3% порівняно з першим півріччям 2021 року. При постійному курсі валют[1], він виріс на 1.1% (негативний курсовий ефект, здебільшого, пов'язаний з девальвацією турецької ліри).

Виторг від діяльності в автомобільному секторі досяг позначки у €19,574 мільйонів, збільшившись на 0.3% порівняно з першим півріччям 2021 року.

Ефект ціни, визначений на рівні +7.4 пункти, відобразив продовження нашої комерційної політики, що стартувала у третьому кварталі 2020 року, згідно з якою перевага надається цінності над об’ємом, а також підвищення ціни, щоб покрити інфляцію витрат і оптимізація комерційних знижок. Загалом він склав +8.4 пункти у другому кварталі 2022 після +5.6 пунктів у першому кварталі.

Успіх Arkana, випущеному у другому кварталі 2021 року, так само як і Jogger і Megane E-TECH Electric у першому півріччі, підкреслив оновлення бренду Renault у C-сегменті і посприяв створенню позитивного продакт мікс ефекту у +3.3 пункти. 

Ці два ефекти уможливлюють відшкодування втрати об’єму у -5.2 пункти, що здебільшого пояснюється спадом європейського автомобільного ринку у зв’язку із дефіцитом напівпровідників. 

Вплив продажу партнерам, від’ємний до -1.8 пункти, здебільшого пояснюється зменшення виробництва дизельних двигунів і транспортних засобів для наших партнерів (припинення дії договорів Master для Opel і Traffic для Fiat у кінці 2021 року).

"Інший" ефект, у -2.1 пункти, пов'язаний зі зниженням внеску з продажів від мережі Renault Retail Group (RRG) після ліквідації філіалів і частково компенсується післяпродажною роботою.

Група зафіксувала позитивну операційну маржу у €988 мільйонів (4.7% від виторгу) проти €432 мільйони у першому півріччі 2021 року (+2.6 пункти).

Операційна маржа у автомобільному секторі покращилась на €565 мільйонів до €420 мільйонів (2.1% від виторгу автомобільного сектору, або +2.8 пункти проти першого півріччя 2021 року).

Позитивний ефект міксу/ціни/збагачення у +€1,548 мільйон показує успішність комерційної політики, що надає перевагу цінності над об’ємом. Ця політика з лишком компенсує негативний ефект об’єму у -€270 мільйонів і зростання собівартості (сировина, закупівля, гарантія і виробничі та логістичні витрати), що загалом становить -€647 мільйонів. Останнє, в основному, пояснюється різким зростанням цін на сировинні матеріали (-€797 мільйонів), частково компенсується ефективністю закупівельних робіт (+€167 мільйонів).

Внесок від фінансування продажів компанією Mobilize Financial Services (раніше банк RCI та послуги) у Групову операційну маржу досяг €582 мільйонів, знизившись на €11 мільйонів порівняно з першим півріччям 2021 року, переважно через нормалізацію рівня ризику і зменшення середнього об’єму доходних активів (€43.7 мільярдів) відповідно до стратегії Групи задля оптимізації кількості транспортних засобів у мережі.

Роздрібний бізнес зафіксував 2.3% зростання нового фінансування. 14.8% збільшення середньої суми, що фінансується по новим контрактам компенсує 10.9% зменшення числа кредитних договорів, що зумовлене спадом продажів Групи.

У першому півріччі 2022 року, компанія Mobilize Financial Services успішно реалізувала свій перший випуск «зелених облігацій» на суму €500 мільйонів з п’ятирічним строком погашення. Отримані кошти від цього випуску будуть витрачені на фінансування електромобілів і зарядної інфраструктури. Ця емісія була забезпечена на початку липня, а тому не включена до фінансових зобов’язань, що датовані 30 червня 2022 року.

Інший операційний прибуток і витрати були від’ємними і становили -€49 мільйонів (проти -€70 мільйонів у першому півріччі 2021 року), що, зокрема, пояснюється резервами на реструктуризацію у -€134 мільйони і реалізацією активів (+€56 мільйонів), в основному, пов’язаних із продажем декількох комерційних дочірніх компаній Групи і філіалів RRG.

З урахуванням іншого операційного прибутку і витрат, операційний прибуток Групи становив €939 мільйонів проти €362 мільйонів у першому півріччі 2021 року.

Чистий фінансовий прибуток і витрати склали -€236 мільйонів у порівнянні з -€138 мільйонів у першому півріччі 2021 року. Таке погіршення може бути пояснене впливом гіперінфляції у Аргентині, вартість боргових зобов’язань залишається стабільною.

Внесок від асоційованих компаній становив €214 мільйонів, збільшившись на €54 мільйони у порівнянні з першою половиною 2021 року. Цей показник включає €325 мільйонів внеску від Nissan, що з лишком покриває €111 мільйонний від’ємний внесок від інших партнерів, особливо у зв’язку зі знеціненням акцій банку Renault Nissan Bank у Росії. 

Поточні і відкладені податки представлені у вигляді оплати -€260 мільйонів у порівнянні з оплатою-€185 мільйонів у першому півріччі 2021 року, що пов’язано із зростанням прибутку.

Чистий прибуток від безперервної операційної діяльності склав €657 мільйонів, збільшившись на €458 мільйони у порівнянні з першим півріччям 2021 року.

Чистий прибуток від перерваної діяльності склав -€2.3 мільярди через  безготівкові коригування пов’язані із реалізацією активів російською промислової діяльності.

Таким чином, чистий прибуток склав -€1,666 мільйон, а показник чистий прибуток, частка Групи, становив -€1,357 мільйон (або -€4.98 за акцію).

Грошовий потік у автомобільному бізнесі, без урахування витрат на реструктуризацію, включно з €800 мільйонами дивідендів компанії Mobilize Financial Services, досягнув €2.6 мільярди, збільшившись на €0.9 мільярди порівняно з першим півріччям 2021 року. Цей грошовий потік суттєво покрив матеріальні і нематеріальні інвестиції до реалізації активів, що загалом склало €1.2 мільярди (€1.1 мільярд після вирахування реалізації активів).

Без урахування наслідків реалізації активів, чисті капітальні витрати (CAPEX) та НДДКР (R&D) Групи становили 8.0% від виторгу порівняно з 9.1% у першому півріччі 2021 року. Вони склали 7.5% включно з реалізацією активів.

Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі[2] був позитивним на рівні +€956 мільйонів з урахуванням -€278 мільйонів витрат на реструктуризацію і негативну зміну у потребі оборотного капіталу у -€275 мільйонів.

Чистий борг у автомобільному секторі склав -€426 мільйонів станом на 30 червня 2022 року порівняно з -€1.6 мільярдами станом на 31 грудня 2021 року (-€1.1 мільярди скоригований від діяльності AVTOVAZ і Renault Russia), або спад у €1.2 мільярди.

У першому півріччі 2022 року Група Renault завчасно погасила кредит банківського пулу в розмірі €1 млрд, користуючись гарантіями французької держави (PGE) і відшкодує у другому півріччі €1 мільярд  для обов’язкового щорічного погашення заборгованості.  Як і було оголошено, увесь кредит буде повернутий не пізніше кінця 2023 року.

У якості складової частини своєї програми Резервної Реєстрації, Renault SA запустила 24 червня 2022 року емісію облігацій на японський ринок на загальну суму у 80.7 мільярдів єн (або €561 мільйонів) зі ставкою 3,5% і трирічним строком погашення. Ця емісія була реалізована 1 липня 2022 року і тому не включена до фінансових зобов’язань від 30 червня 2022 року.

Станом на 30 червня 2022 року загальні інвентарні запаси нових транспортних засобів (включно з незалежною дилерською мережею) складають 348,000 одиниць порівняно з 427,000 (включно з 12,000 транспортних засобів у Росії) на кінець червня 2021 року, або за 60 днів продажів.

 

[1] З метою аналізу коливань консолідованого виторгу за постійного курсу обміну валют, Група Renault перераховує виторг за поточний період, використовуючи середній курс обміну попереднього періоду.

 

[2] Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі: грошовий потік після оплати відсотків і податків (за винятком дивідендів, отриманих від вказаних компаній) за вирахуванням матеріальних і нематеріальних інвестицій мінус реалізація активів +/- зміна потреби у оборотному капіталі

Прогноз і стратегія

Група Renault оновлює свій фінансовий прогноз на фінансовий 2022 рік наступними показниками:

  • операційна маржа Групи вища за 5% проти близько 3% раніше
  • у автомобільному секторі операційний вільний грошовий потік більший за €1.5 мільярди

проти позитивного раніше

Група підтверджує вплив кризи напівпровідників, оцінений на рівні 300,000 транспортних засобів у 2022 році.

Під час проведення Дня інвестора восени, Група представить оновлення свого середньострокового фінансового прогнозу Renaulution і стратегії позиціювання себе як конкурентного, технологічного і серйозного гравця.

У мільйонах €  

2021 перше півріччя [1]

2022 перше півріччя

Різниця

 

Виторг Групи

21,057

21,121

+0.3%

 

Операційна маржа

% від виторгу

432

2.1%

988

4.7 %

+556

+2.6 pts

Інший операційний прибуток і витрати

-70

-49

+21

Операційний прибуток

362

939

+577

Чистий фінансовий прибуток і витрати

-138

-236

-98

Внесок від асоційованих компаній

160

214

+54

               з яких Nissan

100

325

+225

Поточні і відкладені податки

-185

-260

-75

Чистий прибуток

368

-1,666

-2,034

               з якого безперервна операційна  діяльність

199

657

+458

             з якого перервана діяльність

169

-2,323

-2,492

Чистий прибуток, Частка Групи

354

-1,357

-1,711

Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі

-514

956

+1,470

 

[1] Наведені результати стосуються безперервної операційної діяльності (без урахування Avtovaz і Renault Russia, про продаж яких було оголошено 16 травня 2022 року)

Коригування по діяльності AVTOVAZ та Renault Russia у 2021

  У мільйонах €

2021 перше півріччя

2021 перше півріччя

 

різниця

2021 фінансовий рік

2021 фінансовий рік

 

різниця

опублікований

скоригований

 

опублікований

скоригований

 

Виторг Групи

23,357

21,057

-2,300

46,213

41,659

-4,554

Операційна маржа

654

432

-222

1,663

1,153

-510

% від виторгу

2.8%

2.1%

 -0.7 pt

3.6%

2.8%

 -0.8 pt

Інший операційний прибуток і витрати

-83

-70

+13

-265

-253

+12

Операційний прибуток

571

362

-209

1,398

900

-498

Чистий фінансовий прибуток і витрати

-163

-138

+25

-350

-295

+55

Внесок від асоційованих компаній

160

160

-

515

515

-

Поточні і відкладені податки

-200

-185

+15

-596

-571

+25

Чистий прибуток

368

368

-

967

967

-

               з якого безперервна операційна діяльність

368

199

-169

967

549

-418

              з якого перервана діяльність

 -

169

+169

 

418

+418

Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі

-70

-514

-444

1,272

889

-383

Чистий борг у автомобільному секторі

 

 

 

-1,622

-1,100

+522

 

at 2021-12-31

at 2021-12-31

at 2021-12-31

Додаткова інформація

Скорочена і зведена піврічна фінансова звітність Групи Renault, датована 30 червня 2022 року була переглянута радою директорів 28 липня 2022 року.

Статутні аудитори Групи здійснили обмежений огляд цієї фінансової звітності і їх піврічний звіт скоро буде опублікований.

Фінансовий звіт з повним аналізом фінансових результатів за перше півріччя 2022 року доступний на сайті www.renaultgroup.com у розділі “Finance”.

Про Групу Renault

Група Renault знаходиться у авангарді мобільності, заново оновлюючи себе. Посилена альянсом з Nissan та Mitsubishi Motors і, володіючи унікальним досвідом у електрифікації, Група Renault включає 4 бренди, що доповнюють один одного - Renault, Dacia, Alpine і Mobilize – що пропонують раціональні та інноваційні рішення у царині мобільності своїм клієнтам. Будучи представленою у більш ніж 130 країнах, Група продала 2.7 мільйонів транспортних засобів у 2021 році. Вона забезпечує робочими місцями близько 111 000 людей, які щоденно реалізують її ключову мету, щоб мобільність зближувала людей. Готова до викликів на дорозі та у змаганнях Група Renault продовжує амбітний процес трансформації заради створення цінності. Він спрямований на створення нових технологій та сервісів і нового модельного ряду ще більш конкурентних, збалансованих і електрифікованих транспортних засобів. У відповідності до екологічних викликів Група ставить перед собою амбітне завдання по досягненню вуглецевої нейтральності у Європі до 2040 року. https://www.renaultgroup.com/en/