Новини про електромобілі стають все більш популярними в Україні. Це новий напрямок для України, тому навколо нього існує багато міфів і стереотипів. Компанія «Рено Україна» вирішила опублікувати серію прес релізів, які допоможуть розібратися із стереотипами, які склалися, а також розкрити особливості процесу запуску електромобілів на українському ринку.

Зміна клімату, погіршення екології і забруднення навколишнього середовища - це неминучі проблеми, які вимагають активного та оперативного вирішення. Відповідно до Паризької угоди з клімату, яка офіційно набула чинності 4 листопада 2016 року, передбачено обмеження глобального потепління в межах 2 градусів Цельсія (по відношенню до показника доіндустріальної епохи). Таким чином, економісти, соціологи і кліматологи шукають шляхи зменшення глобального потепління, оптимізації викидів шкідливих речовин в повітря і очищення вод. І всі вони згодні з тим, що електромобіль пропонує стійке рішення в боротьбі зі зміною клімату, а також сприяє поліпшенню якості повітря в міських умовах.

Враховуючи переваги електромобіля для суспільства і екології, кількість гравців на ринку електромобілів в світі стрімко зростає.

У 2011 р. розвитком напрямку електромобілів займалися тільки 4 бренда (Renault, Nissan, Tesla, Mitsubishi), а сьогодні в цей процес вже залучено більше 20 гравців, включаючи непрофільні компанії, такі як Google і Apple, які представили свої останні розробки в вигляді безпілотних електромобілів.

За 5 років в світі було реалізовано понад 2 млн. електромобілів (включаючи гібриди, що підключаються до електромережі). У Європі лідером з продажу електромобілів є бренд Renault, який займає 25,6% ринку. На другому і третьому місці знаходяться бренд Nissan з часткою 22,8% і Tesla з часткою 14,2%.

Використання електромобілів стає модним трендом. Попит на даний вид транспорту поступово збільшується і в Україні. В 2016 році на українському ринку парк електромобілів склав вже більше 2 тис. одиниць.

Зважаючи на переваги переходу на електромобілі, 13.04.2017 Міністерство інфраструктури України у Верховній Раді презентувало новий законопроект «Про стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні». До розробки даного законопроекту Міністерство підійшло ґрунтовно. Ще в кінці 2016 року була створена робоча група з представників бізнесу, законодавчого органу - народних депутатів та громадських організацій (наприклад, автомобільна асоціація).

В результаті спільної співпраці даної робочої групи під керівництвом Міністерства в новий законопроект «Про стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні» були включені наступні ініціативи:

• скасування ПДВ для імпорту електротранспорту на 5 років;

• нульовий акциз на придбання електромобіля;

• звільнення покупця від сплати збору до Пенсійного Фонду при першій реєстрації електромобіля (що становить 5% від вартості електромобіля);

• а також додаткові переваги, такі як дозвіл рухатися в смугах громадського транспорту та безкоштовне паркування електромобілів в місті.

Якщо всі дані ініціативи будуть прийняті Верховною Радою України, то економія при купівлі електромобіля може становити майже 30%. В даному випадку електромобіль стає дуже вигідним придбанням і в перспективі в 2020 р. частка електричного транспорту в Україні може зрости до 15% (згідно з Концепцією реформи щодо стимулювання ринку електромобілів).

Однак електромобілі - це нова технологія, яка вимагає створення спеціальної екосистеми для повноцінної експлуатації електромобілів. Цей процес охоплює велику кількість гравців. Крім традиційних гравців, таких як автовиробники, дилери, виробники і установники зарядних станцій, учасниками екосистеми електромобілів є енергетичні компанії, компанії з утилізації батарей і компанії, які надають “друге життя” батареям.

Також велику роль в підтримці екосистеми мають державні та фінансові структури, які надають додаткові унікальні пільги для власників електротранспорту.

Ще одним важливим фактором у розвитку напрямку електромобілів є перехід автомобільних парків державних компаній і представників бізнесу на електричний транспорт. Наприклад, електромобільний парк пошти в Норвегії складається з 240 Renault Kangoo ZE, парк поліції в Німеччині сформований з Renault ZOE, в Данії компанія, що надає послуги з обміну автомобілями (car-sharing), володіє парком з 420 Renault ZOE, а міжнародна компанія з оренди авто Avis пропонує туристам електромобілі Renault Twizy.

В наступному прес релізі ми розповімо про результати Renault ZOE туру, який пройшов в Україні, та  процес підготовки інфраструктури для експлуатації електромобілів в Україні.

Далі буде…