Характерні особливості різних коробок передач модельного ряду Renault

Характерні особливості різних коробок передач модельного ряду Renault

Звичайна «механіка»

Французька компанія Renault випускає всі свої автомобілі з класичною механікою, вона є базовою трансмісією майже для всіх моделей. Залежно від двигуна і версії вона буває 5-ти і 6-ступінчастою.

 

Переваги відомі - простота, надійність, хороша динаміка, повний контроль над машиною.

 

Як головний недолік - треба «працювати» важелем і лівою ногою. А ще головою, думаючи, коли і яку передачу «увімкнути». Встановлюється на Logan, Logan MCV, Sandero, Lodgy, Duster, Dokker, Megane, Kadjar, Master, Trafic.

Роботизована КП

Роботизована коробка передач вдає із себе конструктивно ту ж «механіку», тільки роботу по виключенню зчеплення та перемикання передачі беруть на себе приводи, керовані електронним блоком управління. Така КП у Renault називається Easy'R. Тут п'ять ступенів, що перемикаються електроприводами від ZF. Є і можливість їх ручної зміни. Втім, така необхідність виникати буде нечасто, адже КПП адаптивна. За кілька поїздок вона звикає до манери водія і перебирає передачами так, як зазвичай це робить водій на даному авто. Зчеплення тут одне - це не преселектив. Такий агрегат, наприклад, встановлюється на моделі Logan, Logan MCV і Sandero.

 

Переваги перед «механікою» зрозумілі, перед гідротрансформаторним «автоматом» - ціна, економія пального, відсутність обмежень по буксируванню, а в наших реаліях - можливість завестися «зі штовхача» та застосовувати розкачку при виїзді з глибокої слизької калюжі.

 

З недоліків - затримка при перемиканні, «робот» береже зчеплення, а при початку руху на підйомі можливе відкочування назад (якщо не встановлена система допомоги при старті на підйомі HSA).

Автоматична EDC - «робот» з двома зчепленнями

Що таке преселективний «робот» Efficient Dual Clutch? Це та ж «механіка» в основі з автоматичним перемиканням передач і зчепленням. Але зі своєю особливістю. Муфт зчеплення тут дві - кожна для свого ряду передач: парного і непарного. Це дозволяє даній коробці, починаючи розгін, на першій вже тримати включеною другу і в потрібний момент тільки розімкнути одну муфту і зімкнути другу. Зменшується час перемикання і переривання потоку крутного моменту. Виробляє такі трансмісії для Renault відома німецька компанія Getrag.

 

Відомий недолік один - при різкій зміні швидкості присутня затримка. А ось проблем з надійністю за преселективами від Renault не помічено, хоча такі були у інших брендів і встигли створити погану славу для такого типу коробки. Є дві версії: 6-ти і 7-ступінчаста. Зустрічається на Duster, Megane,Kadjar

Автоматична CVT X-Tronic - взагалі без передач

Безступінчатий варіатор CVT прийшов на Renault від братів по альянсу Nissan. Це японський агрегат компанії Jatco. Принцип роботи тут зовсім інший - передавальне співвідношення постійно змінюється. Щоправда, дотримуючись побажань водіїв, яким не подобається «зависання» двигуна на одних оборотах, інженери наділили агрегат можливістю імітувати роботу автомата - трансмісія «перебирає» 8 віртуальних передач в автоматичному режимі та дає можливість робити це самому, але вже шістьма передачами в ручному режимі.

 

Перевага - економічність завдяки оптимальному передавальному співвідношенню. А ще відмінна плавність роботи.

 

З недоліків - неможливість «переварювати» великий крутний момент, проблеми при складних умовах експлуатації (наприклад на бездоріжжі), а також експлуатаційні - вимогливість до якості і стану масла, висока вартість ремонту. Такими агрегатами на нашому ринку оснащують сімейство Megane та новий Koleos.

Класичний «автомат»

Така трансмісія в ходу вже дуже давно і почала активно поширюватися ще з 50-х років 20-го століття. Являє собою кілька планетарних передач, а зв'язок з двигуном відбувається через гідротрансформатор. Перемикання відбувається з допомогою системи гідравлічних клапанів. Завдяки гідравлічному зв'язку з двигуном, така КПП забезпечує плавне перемикання і демпфірування коливань, що підвищує комфорт. Електронне врядування та адаптивність дозволяє сучасним «автоматам» перемикатися швидше, ніж це робить водій вручну. До речі, можливість ручного перемикання найчастіше теж є.

 

Головний недолік - підвищена витрата палива через низький (максимум 85%) ККД гідротрансформатора. А складність конструкції визначає великий цінник на послуги ремонту та обслуговування. Та й вартість самої коробки висока. В українській лінійці Renault автомобілі з такою КП зараз відсутні.