image

Фінансові результати групи Renault за перше півріччя 2020

Пандемія і зниження результатів асоційованих компаній є основними причинами збитків в першому півріччі.

  • На тлі глобальної кризи, викликаної коронавірусом, продажі Групи в першому півріччі знизилися на 34,9% (1,26 млн од. продано), а світовий ринок скоротився на на 28,3%[1].
  • В результаті цього виручка за перше півріччя склала 18,4 млрд євро (-34,3%). При незмінних валютних курсах і базі порівняння[2] падіння склало б 32,9%.
  • З урахуванням негативного впливу пандемії коронавіруса, що оцінюється в розмірі близько 1,8 млрд євро[3], в першому півріччі Група фіксує негативну операційну маржу -1 203 млн євро.
  • Операційний дохід Групи склав -2 007 млн ​​євро після вирахування одноразових виплат.
  • Чистий дохід склав -7 386 млн євро. Значний вплив на показник надали негативні результати Nissan (-4 817 млн ​​євро).
  • Вільний потік грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі на 30 червня 2020 року було негативним у розмірі -6 375 млн євро, в основному через вплив зниження активності на необхідний оборотний капітал.
  • 30 червня 2020 року резерви ліквідності в автомобільному секторі виросли на 6,5 млрд євро в порівнянні з 31 березня 2020 року і склали 16,8 млрд євро. У цій цифрі враховується угода про надання кредиту в розмірі 5 млрд євро з державною гарантією Франції.
  • Високий обсяг замовлень на 30 червня 2020 року.
  • Продажі ZOE зросли майже на 50%, крім того, ринок з великим ентузіазмом зустрів представлену Групою гібридну технологію E-TECH.
  • Група планує досягти поставлених цілей CAFE на 2020 рік.
  • Підтверджена мета щодо скорочення фіксованих витрат на 600 млн євро в цьому році.
  • З огляду на невизначеність в зв'язку з коронавірусною інфекцією як в Європі, так і на ринках, що розвиваються, Група Renault вважає неможливим надати обґрунтовані цілі на цілий рік.

 

Лука де Мео, Генеральний директор Renault: «Не дивлячись на винятковість ситуації, що склалася, це не кінець. Разом з усім керівництвом Групи і нашими співробітниками ми сповнені рішучості вистояти за рахунок суворої дисципліни, яка передбачає не тільки скорочення фіксованих витрат. Підготовка до майбутнього також означає розробку стратегії розвитку, над якою ми зараз активно працюємо. Я абсолютно переконаний, що Група зможе відновитися».

Клотільд Дельбо, заступниця генерального директора Renault: «Криза, викликана пандемією коронавіруса, серйозно вплинула на результати Групи за перше півріччя і посилила існуючі до цього проблеми. Однак, ми змогли впоратися із цією ситуацією завдяки залученості всіх наших співробітників. Готовність протистояти негараздам, проект зі скорочення витрат до 2022 року, наші резерви ліквідності і, зрозуміло, прихід нового генерального директора, надають мені впевненості в тому, що ми зможемо поліпшити свої показники в максимально стислі терміни».

Виручка Групи досягла 18 425 млн євро (-34,3% в порівнянні з першим півріччям 2019). При незмінних валютних курсах і базі порівняння[4]  виручка Групи скоротилася б на 32,9%.

Виручка в автомобільному секторі (не враховуючи «АВТОВАЗ») склала 15 727 млн євро, що на 36,6% менше в порівнянні з першим півріччям 2019. Цей спад пояснюється, в першу чергу, негативним ефектом об'єму (-29,6 пп) і продажів партнерам (-7,3 пп). Основною причиною цих ефектів стала пандемія коронавіруса. Вплив змін валютних курсів був негативним (-1,5 пп), в основному через знецінення аргентинського песо, бразильського реала і турецької ліри.

Позитивний ефект ціни (2,0 пп) обумовлений зміною позиціонування наших нових автомобілів, в основному Clio і Captur, а також зусиллями по компенсації витрат на дотримання нормативно-правових вимог і знецінення валют в країнах, що розвиваються.

Ефект від продуктового асортименту був позитивним (0,4 пп) завдяки зростанню продажів ZOE.

«Інші» чинники мали негативний вплив (-0,8 пп), в основному через зниження внеску сектора післяпродажного обслуговування, що дуже постраждав від карантинних заходів.

Група зафіксувала негативну операційну маржу -1 203 млн євро, яка склала -6,5% від виручки. Негативний вплив коронавірусної пандемії в цьому півріччі оцінюється в розмірі 1,8 млрд євро[5].

Операційна маржа в автомобільному секторі, не враховуючи АВТОВАЗ, знизилася на 2 629 млн євро до 1 648 млн євро.

Негативний ефект обсягу і від продажів партнерам склав 2 078 млн євро. Ефект Monozukuri був негативним (-40 млн євро): продажі були нижче звичайних, загалом через скорочення обсягів виробництва внаслідок тимчасового закриття заводів. Вплив НДДКР і Monozukuri виявився негативним (-133 млн євро), незважаючи на скорочення грошових витрат на 493 млн євро. Це сталося через зниження коефіцієнта капіталізації приблизно на 6 пп і збільшення амортизації витрат на НДДКР на 126 млн євро.

Ефект від асортименту/цін/розширення комплектації був негативним у розмірі 203 млн євро, в основному через розширення комплектації нових продуктів і витрат на дотримання вимог нових нормативних актів.

Скорочення адміністративно-господарських витрат на 133 млн євро обумовлено, головним чином, зусиллями Групи по зниженню витрат, в першу чергу, в рамках плану по скороченню витрат до 2022 року, а також скороченням обсягів діяльності.

Ефект валютних курсів і вартості сировини склав -186 млн євро і -90 млн євро, відповідно.

Операційна маржа «АВТОВАЗ» склала -2 млн євро в порівнянні з 82 млн євро в першому півріччі 2019, що відображає, в основному, вплив від скорочення виручки на 30,1%.

Внесок фінансування продажів в операційну маржу Групи (включаючи негативний ефект змін валютних курсів в розмірі 15 млн євро) склав 469 млн євро в порівнянні з 591 млн євро в першому півріччі 2019. Коефіцієнт операційних витрат скоротився на 7 пп, що відображає здатність RCI Bank and Services адаптуватися до поточного рівня активності.

З іншого боку сукупна вартість ризиків зросла до 0,99% від середнього обсягу дохідних активів у порівнянні з 0,40% в першому півріччі 2019. На неї сильно вплинули нарощування резервів у зв'язку з коронавірусною пандемією і негативні наслідки карантинних заходів на процедури вилучення.

Валові операційні доходи і витрати склали -804 млн євро в порівнянні з -133 млн євро в першому півріччі 2019. У них враховується -445 млн євро від знецінення активів, зокрема, для деяких автомобілів, за якими були переглянуті прогнози щодо обсягів, -166 млн євро по резервах на реструктуризацію витрат, зокрема, пов'язаних з програмою зниження пенсійного віку у Франції, і -153 млн євро капітальних збитків, в основному, в Китаї.

З врахуванням інших операційних доходів і витрат операційний дохід Групи склав -2 007 млн євро в порівнянні з 1 521 млн євро в першому півріччі 2019 року.

Валові фінансові доходи і витрати склали -214 млн євро в порівнянні з -184 млн євро в першому півріччі 2019. Це зниження, незважаючи на скорочення вартості фінансування, в основному, пояснюється відсутністю дивідендів, що сплачуються компанією Daimler (54 млн євро в 2019 році).

Внесок асоційованих компаній склав -4 892 млн євро в порівнянні з -35 млн євро в першому півріччі 2019. Це зниження пов'язане, в основному, зі скороченням вкладу Nissan на 4 796 млн євро, включаючи -4 290 млн євро від знецінення та витрати на реструктуризацію (в тому числі посилання - 1 934 млн євро після повторного подання за МСФЗ).

Поточні і відкладені податки представляють витрати в розмірі 273 млн євро в порівнянні з 254 млн євро в першому півріччі 2019. У цій цифрі враховуються -268 млн євро через припинення визнання відкладених податкових вимог в складі податкових втрат «АВТОВАЗ».

Валовий дохід досяг -7 386 млн євро, а чистий прибуток по акціях Групи склала -7 292 млн євро (-26,91 євро на акцію в порівнянні з 3,57 євро на акцію в першому півріччі 2019).

Вільний потік грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі був негативним (-6 375 млн євро) з урахуванням позитивного потоку грошових коштів в «АВТОВАЗ» (110 млн євро) і витрат на реструктуризацію (135 млн євро). Крім показників «АВТОВАЗ» і витрат на реструктуризацію, цей показник формується з потоку грошових коштів в 22 млн євро, інвестицій в розмірі 2 543 млн євро (-367 млн євро в порівнянні з першим півріччям 2019) і негативним впливом змін вимог до оборотного капіталу (3 829 млн євро).

Станом на 30 червня 2020 року сукупні складські запаси (включаючи незалежних дилерів) становили 547 000 одиниць в порівнянні з 630 000 од. на кінець червня 2019 року, що дозволило забезпечити велику кількість замовлень на 30 червня 2020 року.

В автомобільному секторі Групи на 30 червня 2020 року були резерви ліквідності в розмірі 16,8 млрд євро (10,3 млрд євро на 30 березня 2020 року), включаючи 5 млрд євро за угодою про кредитування з державною гарантією Франції.

ПРОГНОЗ НА 2020

З огляду на невизначеність у зв'язку з коронавірусною пандемією як в Європі, так і на ринках, що розвиваються, Група Renault не готова надати точний прогноз на цілий рік. При цьому, Група підтверджує свою мету скоротити в цьому році витрати на 600 млн євро, що відповідає 30% згідно з планом скорочення витрат до 2022 року.


 

[1] Зміна світового авторинку за всіма брендам (інша назва «Загальний обсяг галузі (виробництва)», ТОВ) відображає річну зміну обсягів продажів* легкових і легких комерційних автомобілів** в основних країнах, включаючи США і Канаду. Дані надаються офіційними органами або статистичними агентствами в кожній країні і консолідуються Групою Renault.

* Продажі: кількість реєстрацій або поставок або виставлених рахунків на підставі даних по кожній країні, представленій в консолідованій звітності.

** Легкі комерційні автомобілі легше 5,1 т.

[2] Для аналізу зміни консолідованої виручки при незмінних валютних курсах і базі порівняння Група Renault перераховує виручку поточного року за середніми річними валютними курсами минулого року, виключаючи істотні зміни в базі порівняння, які відбулися протягом року.

[3] Орієнтовний вплив пандемії коронавіруса на масштаби діяльності оцінюється як різниця між останнім докризовим прогнозом Групи і фактичними результатами за півріччя. В оцінці також враховується вплив пандемії на витрати компанії за вирахуванням коштів державної підтримки, отриманої в цей період

[4] Для аналізу зміни консолідованої виручки при незмінних валютних курсах і базі порівняння Група Renault перераховує виручку поточного року за середнім річним валютним курсом минулого року, виключаючи істотні зміни в базі порівняння, які відбулися минулого року.

[5] Орієнтовний вплив пандемії коронавіруса на масштаби діяльності оцінюється як різниця між останнім докризовим прогнозом Групи і фактичними результатами за півріччя. В оцінці також враховується вплив пандемії на витрати компанії за винятком коштів державної підтримки, отриманих в цей період

КОНСОЛІДОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ГРУПИ RENAULT

млн., євро

1 півріччя  2019

1 півріччя 2020

Зміна

Виручка Групи

28,050

18,425

-34,3%

Операційний прибуток

% от виручки

1,654

5.9%

-1,203

-6.5%

-2,857

-12.4 пп

Інші операційні доходи і витрати

-133

-804

-671

Операційний прибуток

1,521

-2,007

-3,528

Валові фінансові доходи і витрати

-184

-214

-30

Внесок дочірніх компаній

-35

-4,892

-4,857

від: NISSAN

-21

-4,817

-4,796

Поточні і відкладені податки

-254

-273

-19

Валові доходи

1,048

-7,386

-8,434

Валові доходи за акціями

970

-7,292

-8,262

Потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі

-716

-6,375

-5,659

Додаткова інформація:

Коротка консолідована фінансова звітність Групи Renault від 30 червня 2020 року було затверджено радою директорів 29 липня 2020 року. Аудитори Групи провели перевірку піврічної фінансової звітності, результат якої буде опублікований найближчим часом.

Фінансовий звіт з повним аналізом фінансових результатів за перше півріччя 2020 доступний на сайті www.group.renault.com в розділі фінансів (Finance).

Про Групу Renault

Група Renault виробляє автомобілі з 1898 р. Сьогодні це транснаціональна група, яка об'єднує кілька марок, яка продала майже 3,8 млн автомобілів в 134 країнах в 2019 році. Група має 40 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажів і більше 180 000 співробітників.

Для вирішення головних технологічних завдань майбутнього та подальшого розвитку своєї стратегії прибуткового зростання Група Renault зосереджує основну увагу на міжнародній експансії. Для цього компанія активно розвиває синергії на рівні п'яти своїх марок (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і LADA), як в сфері електричного транспорту, так і в рамках Альянсу з Nissan і Mitsubishi Motors. З 2016 року компанія виступає зі своєю заводською командою в Чемпіонаті світу з автогонок у класі Формула-1, який дозволяє перебувати в авангарді передових автомобільних розробок і підвищувати свою популярність у всьому світі.