Дізнайтесь про таємниці снікерів від головного дизайнера Групи Renault Лоуренса ван ден Акера.

На Паризькому автосалоні 2010 р. Renault представляє DeZir, ефектний електромобіль класу Sport GT і перший концепт-кар авторства нового головного дизайнера Groupe Renault Лоуренса ван ден Акера. DeZir став джерелом натхнення під час створення моделі Clio IV. Теплий і чуттєвий дизайн, притаманний цьому новому візуальному стилю, невдовзі використовуватиметься в усій лінійці моделей Renault.

АВТОМОБІЛІ - СНІКЕРИ

Лоуренс упевнено стоїть біля свого концепт-кара, взутий у чорно-червоно-білі снікери Adidas - індивідуальну модель, кольори якої перегукуються з кольорами автомобіля. Ця схожість створює взаємозв’язок між чоловіком і його машиною. Віднині кожен концепт-кар і кожна нова серійна модель супроводжуватимуться парою снікерів. Жест, на який очікували фанати, та додаткова ознака креативності, яку головний дизайнер Групи Renault швидко взяв на озброєння як рекламний хід.

Тісний взаємозв’язок між автомобілями і світом моди.

 

З моменту появи першої пари Adidas і до останньої моделі - снікерів Le Coq Sportif, створених за індивідуальним проєктом з нагоди виходу Captur останнього покоління, - приблизно 20 моделей подорожували світом і виходили на подіуми автосалонів, супроводжуючи R-Space, Frendzy, Twin’run, Initiale Paris, TreZor та EZ-ULTIMO, а також Twingo, Clio, Mégane, Scénic, Kadjar, Talisman та Espace. І кожна пара має власну історію.

 

Головний дизайнер Групи Renault Лоуренс ван ден Акер відомий своїми концепт-карами, які відображають потужну стратегію дизайну. Він славиться тим, що зміг вдихнути звабливі нотки у модельний ряд Renault. На нього підписуються у соціальних мережах через його снікери. І недарма кожен концепт-кар, кожен новий автомобіль супроводжується відповідною парою снікерів. Тож не дивно, що снікери стали його фішкою, засобом для вираження його індивідуальності.

 

Чому Лоуренс вирішив носити ці снікери? Чому кастомізація стала настільки важливою? Як відбувається співпраця між двома брендами - Renault і Le Coq Sportif?

Відповіді на ці запитання можна дізнатися з інтерв’ю з Лоуренсом ван ден Акером:

Кастомізація - це ключовий тренд сьогодення. Чому вона стала настільки важливою?

Певний тиск з метою змусити підлаштовуватися існував завжди, але поєднувався з прагненням розкрити свою особистість. Ідеальним прикладом цього слугує стиль «панк». Учні британських шкіл мусили носити форму. Єдине, що можна було змінювати у формі - шкарпетки, взуття і зачіски. Так і з’явилися панки. Вони жили в умовах обмежень і розвинули неймовірну експресивність у межах доступних можливостей. У світі, де віддають перевагу одноманітності, люди можуть виражати себе і демонструвати часточку того, що приховує ця одноманітність, завдяки кастомізації. Як на мене, це глибинна потреба. Люди сприймають одноманітність за умови, що можуть додати індивідуальних штрихів. Саме в цьому полягає сутність кастомізації.

Завдяки двоколірному даху для Captur доступні 90 комбінацій оформлення екстер’єру. Як вигадують нові кольори?

Покликання дизайнера полягає у тому, щоб робити життя гарнішим. І починається це з кольорів. Вони мають сяяти. У Renault ми експериментуємо з кольором як із важливим аспектом ідентичності нашого бренду. Наша мета полягає у тому, щоб наповнити вулиці кольором. Ми шукаємо теплі кольори, сповнені життя. Чудовим прикладом слугує відтінок Atacama Orange нового Captur. Перевага автомобіля з можливостями для кастомізації у тому, що в ньому можна використовувати широку палітру кольорів. Обриси кузова спроєктовані так, щоб активно залучати світло. На нас впливають тренди, особливо зі світу моди.

Чому саме Le Coq Sportif?

Це партнерство було неминучим. Я вже зустрічав їх на гонках Формули 1 - на той час вони вже два роки були партнерами команди Renault F1. Бренд видався мені дуже привабливим. До того ж вони були готові йти далі в питаннях кастомізації. Це стало вирішальним. Вони виготовляють концептуальні моделі на замовлення. З Le Coq Sportif ми перейшли від prêt-à-porter до haute couture. Зараз мої моделі унікальні.

Як ви створюєте пару снікерів з індивідуальним дизайном?

Це командна праця. Ми відвідали центр дизайну Le Coq Sportif у Парижі, щоб освоїти їхні методи роботи і зрозуміти межі можливого й неможливого. Я тісно співпрацюю з дизайнером Renault Франсуа Бланшаром, і процес творення практично не відрізняється від роботи над автомобілем. Ми проводимо швидку нараду, на якій визначаємо кінцевий результат і як його досягти. Після цього робимо кілька ескізів та обираємо напрямок. А тоді виконуємо задумане. Це невеликий проєкт, який реалізується паралельно з розробкою автомобіля.

У чому полягає різниця між дизайнером автомобілів та дизайнером взуття?

Візьмемо для прикладу архітекторів: у будівлях, які вони створюють, часто можна побачити відбиток їхньої особистості. Просто погляньте на Френка Гері - його витвори ви одразу впізнаєте. Те саме стосується й моди. Неможливо сплутати Жана-Поля Готьє з іншим дизайнером. Для дизайнера важливо мати власний підпис. Але в автомобільній індустрії все інакше, адже ти працюєш на бренд. Твоя робота успішна, якщо люди впізнають бренд, а не твій стиль. Але це не означає, що ти не можеш вкласти в автомобілі, які розробляєш, свою індивідуальність.

Оригінальне взуття або аксесуари слугують додатковим засобом вираження власної неповторності. Я став дизайнером, тому що у дитинстві в моїй кімнаті висів плакат Ferrari, і я сказав собі, що хочу розробляти і водити такі автомобілі. Це була мрія. Ти мрієш стати автогонщиком або дизайнером автомобілів, і ця мрія породжує пристрасть. Створення автомобілів охоплює численні принципи дизайну. Ти створюєш до 500 продуктів одночасно. Сюди входять усі форми дизайну: дизайн продукту, архітектурний дизайн, скульптура, робота з кольорами і матеріалами, меблі, технології тощо. Автомобільний дизайн - ідеальний світ, оскільки охоплює всі можливі форми дизайну. Саме в цьому його привабливість. Він складний, але чарівний. І саме тому різниця між автомобілями та снікерами не така вже й велика. Ми вже інтегрували цей сегмент у наш дизайн.