Відновити в пам'яті добрі спогади, «викликати посмішку» - ось чого хотів Франсуа Лебуан за допомогою прототипу Renault 5. Будучи відповідальним за концепт-кари і шоу-кари Renault, він згадує процес створення фар для прототипу, які, як він нам зізнається, втілюють в собі всю роботу, що була проведена над автомобілем. Для цього він використовував добре налаштований метод, яким він з нами поділився.
«Якби мені потрібно було вибрати конкретний елемент, що символізує всю роботу, проведену над прототипом Renault 5, то це, звичайно ж, були б фари».
Оригінальний R5 і його форми в якості відправної точки
Перш ніж братись за будь-який творчий процес, потрібно мати певний матеріал. Першим кроком, який називається аналітичним, був збір архівів для аналізу, пізнання і «деконструкції» оригінального автомобіля. Необхідно було зануритись в саму його суть. Фотографії, ескізи оригінального дизайнера Мішеля Буе, старі журнали, брошури та листівки дозволили вивчити легендарний R5 з усіх боків. Автомобіль, який надали Renault Classic, теж допоміг краще зрозуміти деякі елементи - наприклад, відомі фари.
Потім дизайнери креслять перші ескізи на папері - немов карикатуристи, які намагаються виявити риси, які роблять чиєсь обличчя особливим. «Ескізи відображають основні елементи, які необхідно було зберегти, щоб відтворити грайливий вигляд оригінального R5», - пояснює Франсуа Лебуан. Потім дизайнери перейшли до графічної палітри, щоб визначити пропорції, контури, відстань між фарами – все для того, щоб віднайти потрібну «емоцію», а саме – усміхнений вигляд R5 1970-х років.
Назад в майбутнє або метод «перенесення»
Проаналізувавши графічні характеристики і визначивши необхідні пропорції, дизайнери застосовують так зване «перенесення»: метод, який полягає в тому, щоб взяти об'єкт з однієї площини і помістити його в іншу. «За їх задумом, буде використовуватись вся графічна робота, задіяна в попередніх дослідженнях. Її поєднають з дослідженнями мудбордів і дизайн-кодами сучасних об'єктів, щоб спроектувати деталі дизайну футуристичного світу». При створенні прототипу Renault 5 дизайнери надихалися світом повітроплавання, архітектури, дизайну виробів і навіть електроніки.
Завдяки такому методу перенесення дизайн-коду, фари прототипу перетворилися в дійсно високотехнологічні і футуристичні елементи. Був зроблений крок до майбутнього і стосовно протитуманних ліхтарів, які були в широкому ужитку в ті часи. Вони були перетворені в денні ходові вогні, повністю інтегровані в передній бампер.
Останній етап: вирішальна зустріч
Врешті-решт, настає вирішальна зустріч - останній етап для дизайнерів. Той етап, який дозволяє їм визначити наскільки успішною виявиться їхня робота. «Все, що ми зробили, відображається в реакції людей, що нас оточують, це визначає, чи влучили ми в ціль, чи повернули ми R5 до життя, або ж це була невдача», - пояснює Франсуа Лебуан.
Прототип Renault 5 зустріли дуже тепло і привітно. Як щодо фар, так і щодо всього автомобіля, була високо оцінена робота з лініями, а також його футуристичні деталі. З появою прототипу R5 у легендарної моделі Renault з'явився гідний спадкоємець – сучасний автомобіль, чарівний і крокуючий в ногу з часом.
Так, вдалося віддати данину спадщині Renault, а спроба її перенесення в майбутнє виявилася успішною. Отже, місія виконана!