image

Renault та автоспорт: інновації — наша пристрасть

Пристрасть до змагань завжди спонукала нас до чогось нового. Ще з часів Луї Рено (Louis Renault) перегони були важливою складовою нашої історії та культури.

Renault —від створення першого концепту до славетних перемог у автоспорті

Наші перші спортивні досягнення

Renault Sport - Наша історія

Рання доба

Ще від самого початку нашого існування Луї Рено розумів, наскільки важливими є спортивні досягнення для розвитку престижу торговельної марки. 24 грудня 1898 року він довів, що його перша значна інновація не має конкурентів. Ідеться про коробку передач прямого приводу. Автомобіль Type A першим підкорив схил Монмартра вздовж Рю Лепік.

 

Після цього успіху компанія Renault почала змагання в автоспорті та здобула перемоги в декількох гран-прі. Автомобіль Renault Type K, оснащений першим двигуном, розробленим Renault, відзначився в ралі Париж-Відень 1902 р. Через Першу світову війну перегони в Європі довелося призупинити, проте компанія Renault недовго була осторонь автоспорту. Компанія Renault повернулася на п’єдестал у 1920-х роках із появою приголомшливого автомобіля Renault 40CV. Здобувши перемогу на ралі в Монте-Карло в 1925 році, вона побила багато тогочасних рекордів швидкості завдяки своїй оригінальній моделі.

Поява Гордіні

У 1958 році керівником підрозділу автоспорту компанії Renault став італійський конструктор Амадей Гордіні. Тоді з’явився легендарний Renault 8 Gordini. Згодом він став символом успіху для цілого покоління пілотів. Його неймовірна популярність призвела до створення в 1966 р. Кубка Renault 8 Gordini — перших перегонів монокласу.

 

У липні 1970 р. запуск Renault 12 Gordini призвів до «Дня G» — зібрання власників автомобілів Gordini на автодромі «Поль Рікар». Дух цієї події панує й досі завдяки Світовій серії Renault. Саме тоді з’явилася Формула Renault разом із першими автомобілями, що використовували двигун від Renault 12 Gordini. Франція вперше проводила чемпіонат Формули Renault у 1971 році

Renault Sport - Renault Gordini на треку
Renault Sport - Alpine A110

Викуп Alpine

У 1973 р. Renault викупила більшість акцій компанії Alpine, невеликого французького виробника, заснованого Жаном Ределе, з яким бренд мав зв’язки протягом довгих років. 1973 рік став успішним для бренду, оскільки автомобіль Alpine A110 «Berlinette» виграв перший Чемпіонат світу з ралі.

Renault і топові змагання

Наша історія у Формулі-1

Початок нашої історії в перегонах

Наша історія в автоспорті розпочалася з появи в компанії Амадея Гордіні, відомого завдяки його автомобілям гран-прі. Компанія Renault побудувала завод у Вірі-Шатійон, щоб розмістити його творіння. Завдяки Гордіні компанія Renault спершу зосередилася на двигуні V6 об’ємом 2,0 л, який було представлено в січні 1973 р. Він виявився цілком конкурентоздатним під час знаменитого європейського чемпіонату серед дволітрових спортивних автомобілів.

 

Завдяки цьому успіху компанія Renault приєдналася до Світового чемпіонату спортивних автомобілів FIA та розробила турбоверсію свого двигуна.

Renault F1
Renault F1

Наші перші кроки у Формулі-1

Підрозділ Renault Sport офіційно засновано в 1976 році — саме тоді, коли стартувала програма змагань одномісних автомобілів: Формула-2, Sport Le Mans, а тоді Формула-1 у 1977 році. Renault розпочала участь у Формулі-1 як команда. Бренд став успішним у змаганнях завдяки ключовій інновації — турбонаддуванню. У той час, як конкуренти використовували двигуни без наддування, Renault розробила силовий агрегат V6 із турбонагнітачем. Саме тоді Дідьє Піроні та Жан-П'єр Жассо здобули перемогу в змаганнях «24 години Ле-Мана» 1978 року завдяки автомобілю Alpine-Renault A442B, оснащеному двигуном Renault V6 із турбонаддуванням. Компанія Renault здобула першу перемогу у Формулі-1 у 1979 році в Гран-прі Франції завдяки Жану-П'єру Жабую за кермом RS11.

 

На початку 1980-х компанія Renault здобула перемогу в 15 гран-прі та посіла друге місце у Світовому чемпіонаті 1983 року завдяки Алену Просту, після чого вийшла із змагань наприкінці сезону 1985 року. Ризик компанії Renault, пов’язаний із використанням двигуна з турбонаддуванням, в який тоді ніхто не вірив, дійсно окупився.

 

 

У 2001 році Renault злилася з Benetton, а через рік команду перейменували в Renault F1. Згодом, у 2005-2006 роках, пілот команди Фернандо Алонсо двічі поспіль посів першу позицію в загальному заліку, а стайня Renault отримала два кубки конструкторів.

Кардинальні зміни в команді

В 2011 році Renault F1 увійшла до складу компанії GeniiCapital. Команда почала виробляти двигуни для Red Bull Racing, що дозволило цій стайні перемогти в Світовому чемпіонаті та здобути цілих чотири кубки конструкторів в період 2010-2013 років. А найкращий пілот Red Bull Racing — Себастьян Феттель став наймолодшим чотириразовим чемпіоном світу в історії Формули-1 та увійшов до книги рекордів.

Піт-стоп Renault Sport у Формулі-1
Renault Sport - Автомобіль Формули-1, R.S. 19

Сьогодення

У 2016 році команда Renault повернулася у Формулу-1 в якості офіційного конструктора. Одразу ж команда стала показувати визначні результати на світових трасах та робити все для залучення фанатів. Наразі ми з нетерпінням чекаємо початку нового сезону, який має стати не менш успішним для команди.

Renault Sport — це також...

Серія Renault Sport

Пристрасть до автоспорту

Серія Renault Sport

Долучайтеся до перегонів
Renault Sport - Формула-1 R.S. 19, профіль

Команда Renault F1

Довідайтесь про нашу роботу в автоспорті

Дізнайтеся більше про команду Renault F1