Як ви пам'ятаєте, Renault Sport Formula One Team гідно проявила себе на Гран-прі Сінгапуру. Шостий раз в сезоні обидва пілоти завершили гонку в очковій зоні. Карлос Сайнс перетнув фінішну пряму восьмим, Ніко Хюлькенберг - десятим. Попереду - Гран-прі Росії, який пройде в жаркому Сочі вже цієї неділі, 30 вересня. Напередодні етапу пілоти Ніко Хюлькенберг і Артем Маркелов відвідали московський завод Renault, де були дуже тепло прийняті співробітниками, які побажали Ніко і Артему підкорити автодром Сочі. Гонка обіцяє бути захоплюючою, і, сподіваємося, Renault Sport Formula One Team зробить ще один крок до заповітного п'єдесталу.

Гран-прі Росії пройде вже в п'ятий раз, і в цьому році гонка повертається в осінню частину чемпіонату, коли для пілотів кожен старт - на вагу золота. З останнього етапу Formula-1 в Сочі пройшло півтора року - російська публіка встигла скучити за головною гоночною серією світу.

Перший національний Гран-прі Formula-1 пройшов в Сочі 12 жовтня 2014 року. Росія довго до цього йшла, фахівці вивчали безліч варіантів розташування траси, але тільки проект автодрому в Олімпійському парку вдалося втілити в життя.

Будівельникам довелося перерватися на час проведення Олімпійських Ігор, але на відміну від багатьох інших нових трас автодром був зданий достроково - за два місяці до Гран Прі на «Сочі Автодромі» пройшла фінальна інспекція FIA і траса отримала ліцензію, а 20 вересня 2014 року автодром був відкритий .

При розробці конфігурації довелося враховувати архітектуру Олімпійського парку, але - з урахуванням частково міського характеру - траса вийшла досить швидкою. «Сочі Автодром» - це 53 кола по 5848 метра, в сумі 309.745 км. Це третя за довжиною траса чемпіонату, яка поступається за цим показником лише Спа і Сільверстоуну. 18 поворотів, 12 правих і 6 лівих. Аеродинаміка налаштовується на високий рівень притискної сили для ефективного проходження затяжного третього повороту і безлічі 90-градусних. Налаштування приблизно відповідають тим, що використовуються в Сінгапурі, але в Сочі довші прямі, тому інженерам доведеться шукати традиційний компроміс між притискною силою і швидкістю.

Максимальна швидкість - 343 км/год, середня швидкість - 210 км/год. З повністю натиснутою педаллю газу гонщики раніше проїжджають 56% дистанції кола. Час на гальмуванні - 10% кола. 12 зон гальмування. Навантаження на гальма - середнє, дві точки серйозного гальмування - перед 2-м і 13-м поворотами. Витрата пального високий.

Асфальт в Сочі дуже гладкий і слизький, гума прогрівається повільно, тому в кваліфікації гонщики зазвичай працюють серіями кіл, чергуючи прогрівальні та швидкі.

Сіріль АБІТБУЛЬ, керуючий директор Renault Sport Racing:

«Ми покидали Сінгапур з почуттям задоволення. Приємно було вперше в другій половині сезону заробити очки двома машинами, переконавшись в ефективності підготовлених командою аеродинамічних і механічних новинок. Співробітники баз в Енстоуні і Вірі злагоджено працювали разом, щоб отримати на трасі ту перевагу в швидкості, яке ми бачили в розрахунках. В результаті ми закріпилися на четвертому місці в Кубку конструкторів, трохи збільшивши відрив від суперників.

На етапі в Сочі ми розраховуємо закріпити успіх. Ми підготували кілька новинок і сподіваємося, що вони дозволять підвищити стабільність машини. Етап в Сінгапурі ще раз підтвердив напруженість боротьби і силу топ-команд - навіть на трасах, які підходять нашій машині. Ми повинні прогресувати у всіх областях і заробляти максимум можливих очок, адже наші суперники діють саме так».

ЦІКАВІ ФАКТИ

·         «Сочі Автодром» - єдиний в світі гоночний комплекс, розташований в Олімпійському парку, де пройшли зимові ігри. Траса включає кілька варіантів конфігурації для міжнародних і регіональних змагань і може використовуватися цілий рік.

·         На Генеральній асамблеї FIA в кінці 2014-го дебютний етап на «Сочі Автодромі» був названий кращим Гран-прі сезону, а сам автодром отримав кілька національних нагород.

·         Перед другим поворотом траси на відрізку в 108 метрів пілоти скинуть швидкість на 177 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 151 кг, перевантаження досягнуть 4,9 g, на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна 2071 кВт.

Про групу Renault

Група Renault виробляє автомобілі з 1898 р. Сьогодні це транснаціональна група, яка об'єднує кілька марок, яка продала майже 3,76 млн автомобілів в 134 країнах в 2017 р. Група має 36 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажів і більше 180 000 співробітників. Для того, щоб відповідати серйозним технологічним вимогам майбутнього і продовжувати свою стратегію прибуткового зростання, Група зосереджується на міжнародному зростанні і забезпеченні взаємодоповнюваності п'яти своїх марок (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і LADA), розвитку електричного транспорту та співробітництву з Nissan і Mitsubishi . Повернувшись в Formula-1 зі своєю заводською командою і активно беручи участь в Formula-E, Renault демонструє, що вважає автоспорт важливим фактором розвитку інновацій та розширення пізнаваності марки.